لوگوی جمع شده 3

شماره تلفن و نوبت مرکز آزمایش ژنتیک خوب در اصفهان  

دکتر ولیان از متخصصین با تجربه و شناخته شده در زمینه آزمایش ژنتیک در اصفهان است . شما با مطالعه مطالب این صفحه میتوانید اطلاعات مفیدی بدست بیاورید و از طریق مختلف با این پزشک  متخصص مرتبط باشید .

آیا اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بود ؟

آزمایش ژنتیک اصفهان

 

قبل از آنکه در مورد آزمایش ژنتیک در اصفهان و معرفی مراکز انجام این تست صحبت کنیم اشاره به مواردی را لازم میدانیم . زیست شناسی، هرچند به صورت توصیفی از قدیم‌ترین علومی بوده که بشر به آن توجه داشته است؛ اما از حدود یک قرن پیش این علم وارد مرحله جدیدی شد که بعدا آن را ژنتیک و آزمایش های ژنتیک نامیده‌اند و این امر انقلابی در علم زیست شناسی به وجود آورد.

انسان از دیرباز در جست و جوی درک نحوه ی به ارث رسیدن صفات از والدین به فرزندان بوده است. شباهت بیش از حد موجودات به گونه ی خود و شباهت زیاد فرزندان به والدینشان از همان ابتدا ذهن بشر را به خود مشغول نموده و در جهت توجیه این پدیده به تفکر فرو برده است.

به عنوان مثال در قرن هجدهم، عده‌ای از پژوهشگران بر آن شدند که نحوه انتقال صفات ارثی را از نسلی به نسل دیگر بررسی کنند ولی به 2 دلیل مهم که یکی عدم انتخاب صفات مناسب و دیگری نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ریاضیات بود، به نتیجه‌ای نرسیدند. در این راستا، نظریات مختلفی در طول حیات بشر کنجکاو  به وجود آمدند که هریک از آن ها بر مبنای مشاهدات  و امکانات هر دوره ی زمانی شکل گرفتند، تا اینکه نقطه اصلی تحول در درک وراثت، از آزمایشات یک کشیش اتریشی به نام گریگور مندل به دست آمد. در واقع گریگور مندل اولین کسی است که توانست قوانین حاکم بر انتقال صفات ارثی را شناسایی کند، در سال 1865 این قوانین را که حاصل آزمایشاتش روی گیاه نخود فرنگی بود، ارائه کرد. اما متاسفانه جامعه علمی آن دوران به دیدگاه‌ها و کشفیات او اهمیت چندانی نداد و نتایج کارهای مندل به دست فراموشی سپرده شد. عواملی که مندل به نحوه ی به ارث رسیدن آن ها در بروز صفات پی برده بود، امروزه ژن (Gene)نامیده می شوند.

لیست بهترین دکتر ها و مراکز آزمایش ژنتیک در اصفهان

ازمایشگاه آنزیم اهواز
آزمایشگاه آنزیم اهواز
آزمایشگاه ژنتیک

مراجعه موفق بیماران 43

بهترین راههای ارتباطی این دکتر

تست ان ای پی تی شیراز
آزمایشگاه تخصصی ژنتیک نسل سالم
آزمایشگاه ژنتیک

مراجعه موفق بیماران 44

بهترین راههای ارتباطی این دکتر

دکتر اورانوس باشتی
دکتر اورانوس باشتی متخصص ژنتیک
آزمایشگاه ژنتیک

مراجعه موفق بیماران 62

بهترین راههای ارتباطی این دکتر

اطلاعاتی در مورد آزمایش ژنتیک در اصفهان

لزوم آزمایش های ژنتیک با پیشرفت علم

  در گذشته بسیاری براین باور بودند که برخی موجودات می توانند به خودی خود، یعنی بدون والد به وجود آیند این نظریه به خلق-الساعه معروف بود تا اینکه دو زیست شناس به نام هاردی و اسپالانزانی با پوشاندن گوشت توسط پارچه نشان دادند که ایجاد مگس در گوشت به صورت خود به خودی امکان پذیر نیست و لاروهای مگس تشکیل نشد و در نهایت با آزمایشات دانشمندان دیگر نظیر لویی پاستور و تیندال این نظریه به طور کامل رد شد.

تحول علم ژنتیک و  آزمایش های ژنتیک پس از کشف میکروسکوپ

بعد از اختراع میکروسکوپ و مشاهده ی اسپرم توسط آنتونی وان لیون هوک و دگراف در قرن 17، عده ای از دانشمندان از جمله شخصی به نام مارسلومالپییگی اظهار داشت که در سلول های جنسی هر فرد نر، موجود کوچکی همانند خود او وجود دارد که بعداز لقاح و رشد درون رحم، به یک موجود کامل تبدیل می شود. این موجود، حیوانک نامیده می شد و این نظریه به نظریه ی پیش تشکیلی شهرت یافت. طبق این نظریه، در درون رحم، تنها اندام های این موجود کوچک رشد می کنند ولی این نظریه توسط ولف (Casper Friedrich Wolf ) رد شد، زیرا وی نشان داد که جنین اولیه دارای ساختارها و سلول هایی است که تمایز نیافته هستند.همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشاور ژنتیک قبل از ازدواج شیراز را نیز مطالعه نمایید . 

DNA, molecular lab test

بعد از نظریه پیش تشکیلی، نظریه دیگری موسوم به اپی ژنز شکل گرفت. این نظریه جدید بیان می کرد که تمایز و تشکیل بافت ها طی پدیده ی تمایز شکل می گیرد.

در سال 1900 میلادی کشف مجدد قوانین ارائه شده از سوی مندل، توسط «درویس»، «شرماک» و «کورنز» باعث شد که نظریات او مورد توجه  قرار گیرد و آن ها را بپذیرند بنابراین، مندل به عنوان پدر علم ژنتیک شناخته شود. در سال 1953با کشف ساختمان جایگاه ژنها (DNA) از سوی جیمز واتسن و فرانسیس کریک، رشته‌ای جدید در علم زیست شناسی به وجود آمد که زیست شناسی مولکولی نام گرفت.

بعد از حدود گذشت یک قرن از کشفیات مندل در خلال سالهای 1971 و 1973 در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک که اولی به بررسی ساختمان و مکانیسم عمل ژنها و دومی به بررسی بیماری‌های ژنتیک و پیدا کردن درمانی برای آنها می‌پرداخت، ادغام شدند و رشته‌ای به نام (مهندسی ژنتیک) را به وجود آوردن. پایه اصلی این رشته بر این اصل استوار است که با انتقال ژنی به درون ذخیره ژنی یک ارگانیسم، آن ارگانیسم را وادار می کند که در شرایط محیطی مناسب برای بیان آن ژن ، به دستورات آن ژن که می‌تواند بروز یک صنعت یا ساختار شدن یک ماده بیوشیمیایی و… باشد، عمل کند.

همچنین پزشک متخصص در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان برای بررسی DNA و تغییرات ژنتیکی ،انجام آزمایش خون در اصفهان را به افراد توصیه می نماید . 

امروزه مهندسی ژنتیک خدمات شایان ذکری را به بشر ارائه کرده که در تصویر دیروز او نمی‌گنجیده و امری محال محسوب می‌شد.

  آشنایی با متد مدرن مولکولی در بهترین آزمایشگاه ژنتیک شیراز

 انواع زیادی آزمایش های ژنتیک وجود دارد که هر کدام نوع خاصی از بیماری را در بدن انسان تشخیص می دهد. در ادامه چند نمونه از رایج ترین تست ها در بهترین آزمایشگاه ژنتیک شیراز را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آزمایش تشخیص ژن های جهش یافته در بهترین مرکز آزمایش ژنتیک اصفهان :

انجام این نوع آزمایش توسط دکتر متخصص در بهترین مرکزآزمایش ژنتیک اصفهان مشخص می کند که آیا  فرد به اختلال جهش یافته در ژن ها مبتلا هست یا خیر.

آزمایش های مولکولی در مرکز آزمایش ژنتیک:

آزمایش های مولکولی، به  شناسایی انواع خاصی از سرطان روده بزرگ کمک می کند.همچنین سندروم دان یک بیماری ژنتیکی است که قبل از متولد شدن نوزاد با انجام این تست درمرکز آزمایش ژنتیک تشخیص داده می شود.

آزمایش ناقل:

اگر در خانواده شما فردی دچار یک بیماری ژنتیکی مانند کم خونی سلول داسی شکل یا فیبروز کیستیک باشد .پزشکان متخصص توصیه می کنند که آزمایش ناقل را قبل از به دنیا آوردن نوزاد خود انجام دهد.

عوارض آزمایش های ژنتیکی 

انجام آزمایش های ژنتیکی در مرکز آزمایش ژنتیک اصفهان بدون هیچ عوارضی صورت می گیرد. البته برخی از این تست ها( آمنیوسنتز یا نمونه برداری از ویلوس کوریونی) در دوران بارداری توصیه نمی شوند زیرا که خطر سقط جنین در آنها وجود دارد.

 

مشاوه ژنتیک در دوران بارداری یا  برای چه افرادی ضروری است ؟

برای افرادی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، مشاوه ژنتیک در دوران بارداری  بسیار ضروری است.

افرادی که خویشاوندان نزدیک با همسر خود دارند

والدینی که فرزندی با بیماری ژنتیکی دارند

زنان باردار بالای 34 سال

زنانی که سابقه سقط جنین داشته‌اند یا نوزاد مرده‌(  با نشانه‌های فیزیکی اختلال ژنتیکی) به دنیا آورده اند.

نحوه مشاوره در بهترین مرکز آزمایش ژنتیک اصفهان 

بررسی سابقه پزشکی

بررسی آزمایشات و سونوگرفی هایی که قبل از بارداری انجام شده است

تجویز آزمایش های ژنتیکی

بررسی نتایج آزمایش

بهترین و دقیق ترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان، هیدروکسی ایندول اسید

بهترین و دقیق ترین آزمایشگاه اصفهان همواره در تلاش است که عالی ترین آزمایش ها را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهد. با این حال دقیق بودن نتایج آزمایش ژنتیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد که اساسی ترین آنها رعایت دستورالعمل های لازم هر آزمایش توسط بیمار می باشد. همانطور که واقف هستید هر آزمایشی مستلزم پیروری از یک سری مراقبت ها و نکات می باشد که مسئول آزمایشگاه  موظف است آنها را قبل از انجام آزمایش به مراجعه کنندگان خود اطلاع دهد.

 تست پاپ اسمیر در بهترین مرکز آزمایش ژنتیک اصفهان :

مواردی که بانوان قبل از انجام این نوع تست در آزمایشگاه ژنتیک اصفهان لازم است رعایت نمایند،عبارتند از:

از برنامه ریزی این آزمایش در دوران قاعدگی خود درای نمایند.

24 ساعت قبل از انجام تست پاپ اسمیر،  دوش یا حمام  در وان توصیه نمی شود.

48 ساعت قبل از معاینه از کرم یا کف واژینال به هیچ عنوان استفاده نشود .

24 تا 48 ساعت قبل از آزمایش از رابطه جنسی خودداری نمایند.

تست کورتیزول در مرکز آزمایش ژنتیک :

استراحت کافی قبل از انجام این آزمایش ضروری است.

خودداری از خوردن، نوشیدن یا مسواک زدن قبل از انجام آزمایش( این مورد در شرایطی است که نیاز به جمع آوری نمونه بزاق باشد).

آزمایش هیدروکسی ایندول اسید :

قبل از انجام این تست، مسئول مرکز آزمایشگاه ژنتیک  به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند که از مصرف برخی دارو ها و میوه هایی مانند: آووکادو، موز، آناناس، آلو، گردو، گوجه فرنگی، کیوی و بادمجان خودداری نمایید.

آزمایش های ژنتیک در اصفهان

آزمایش ژنتیک تست مولکولی سلامت جنین در اصفهان

تشخیص بیماری های خاص توسط آزمایش ژنتیک

در این صفحه بهترین مراکز فوق تخصصی آزمایش ژنتیک در اصفهان به شما معرفی شده اند . در ادامه با یکی از بهترین مراکز آزمایش ژنتیک در اهواز  آشنا می شوید و در مورد چگونگی تشخیص بیماری های خاص و نادر اطلاعاتی به دست می آورید .

بهترین آزمایشگاه ژنتیک اهواز، بیماری های خاص و نادر

معرفی بهترین آزمایشگاه ژنتیک اهواز آزمایشگاه نورژن  مجهزترین و بهترین آزمایشگاه زنتیک اهواز می باشد . این مجموعه آزماش های مهمی از جمله آزمایش های سلامت جنین را انجام داده و با استفاده از دست آوردهای جدید علمی نسبت به پیشگیری و مداوای بیماری ها اقدام می نماید. تماس تلفنی نوبت دهی اینترنتی اینستگرام لوکیشن 5/5 بیشترین رضایت مندی در مراجعه بیماران انجام کلیه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی کسب اطلاعات بیشتر اطلاعات بیشتر این مرکز بهترین آزمایشگاه ژنتیک اهواز، بیماری های خاص و نادر بیماری های خاص و نادر در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اهواز توسط پزشکان تشخیص داده می شوند . بیماری‌های نادر بیماری‌هایی هستند که تعداد کمی از افراد را در مقایسه با جمعیت عمومی مبتلا می‌کنند. موارد بسیار کمی از اختلالات خاص وجود دارد که  بیشتر مبتلایان آنها  کودکان هستند. این دسته از بیماری ها بسیار متنوع هستند مانند : انواع نادر سرطان، بیماری های سیستم قلبی عروقی، بیماری های متابولیک، عصبی، عفونی، خود ایمنی و… از این رو انواع مختلفی از آزمایش ها ژنتیکی مانند آزمایش دی ان ای  وجود دارند که می توانند در تشخیص برخی از اختلالات نادر به متخصصان کمک کنند.  در بهترین آزمایشگاه ژنتیک اهواز، آزمایش‌های ژنتیکی مختلفی برای تشخیص جهش‌های مرتبط

توضیحات بیشتر »

بهترین دکترها و مراکز فوق تخصصی آزمایش ژنتیک اصفهان

ازمایشگاه آنزیم اهواز
آزمایشگاه آنزیم اهواز
آزمایشگاه ژنتیک

مراجعه موفق بیماران 43

بهترین راههای ارتباطی این دکتر

آزمایش دی ان ای اثبات فرزند در اصفهان

در ادامه می توانید در خصوص چگونگی انجام آزمایش دی ان ای اثبات فرزند اطلاعات خوبی بدست آورید .

 آزمایش دی ان ای اصفهان ، DNA پدر و فرزند

 

شماره تماس مرکز تشخیص دی ان ای اصفهان

آژمایشگاه دکتر ولیان

 

 آزمایش دی ان ای اصفهان ، DNA پدر و فرزند

DNA پدر و فرزند در آزمایش دی ان ای اصفهان تشخیص داده می شود . آزمایش های پدری و فرزندی در واقع شامل تجزیه و تحلیل DNA هر فرد برای به دست آوردن مشخصات ژنتیکی می باشند.

همانطور که بر این موضوع واقف هستید؛ پزشکان متخصص با مقایسه مشخصات به دست آمده از دو فرد توسط آزمایش ژنتیک می توانند رابطه بین آنها را مشخص  کنند . در متن زیر اطلاعاتی از آزمایش دی ان ای برای اثبات فرزند در اصفهان ارائه شده است.

[wp_call_button btn_text=”مشاوره تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

تجزیه و تحلیل DNA توسط آزمایشگاه دی ان ای اصفهان 

تجزیه و تحلیل با استخراج DNA از یک نمونه (معمولا بزاق) شروع می شود. از آنجایی که مقدار DNA به دست آمده از این نمونه ها بسیار کم است، ابتدا لازم است DNA را تکثیر کرد تا بتوان آن را تجزیه و تحلیل کرد.

آشنایی با بهترین آزمایشگاه ژنتیک کرج

برای انجام این کار، متخصصان  از واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده می کنند: میلیون ها نسخه از بخش های STR را می توان در چند ساعت تولید کرد. سپس کپی‌های DNA به یک فلوروفور متصل می‌شوند تا در مرحله بعدی قابل مشاهده باشند.

در آزمایش دی ان ای اصفهان بین 15 تا 40 نشانگر DNA آنالیز می شوند. در پایان تجزیه و تحلیل، تکنسین آزمایشگاه  تعداد زیادی از نقاط اندازه گیری، برای پدر، کودک و گاهی اوقات مادر (به طور جداگانه) نیز دارد. با این حال، این کافی نیست، مرحله مهم در آزمایش دی ان ای برای اثبات فرزند ، ارزیابی آماری داده ها می باشد.

چه نمونه هایی برای آزمایش دی ان ای در اصفهان  لازم است؟

تمام سلول های بدن حاوی DNA هستند. بنابراین، نمونه‌های خون، مو یا بزاق (حاوی سلول‌های خود بدن) برای تجزیه و تحلیل مناسب هستند.

برای آزمایش DNA ، معمولاً از نمونه بزاق استفاده می شود. آزمایش پدری حداقل به دو نمونه نیاز دارد: یکی از فرزند و دیگری از پدر احتمالی. در حالت ایده آل، نمونه ای از مادر نیز باید آزمایش شود.

[wp_call_button btn_text=”مشاوره تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

تست دی ان ای برای اثبات فرزند چقدر قابل اعتماد است؟

نمونه های به دست آمده از کودک و پدر احتمالی در آزمایشگاه بررسی می شود.

نتایج احتمالی  بدست آمده از آزمایش دی ان ای اصفهان عبارتند از:

رد پدری: این یک نتیجه با قابلیت اطمینان 100٪ است.

اثبات پدری: هنگامی که یک مورد به اصطلاح سه گانه آزمایش می شود، یعنی مادر نمونه بزاق خود را همراه با بزاق کودک و پدر احتمالی ارائه می دهد، معمولاً احتمالات با درصد بالایی  قابل اطمینان هستند.

نمونه بزاق برای آزمایش دی ان ای اصفهان   

استفاده از بزاق برای آزمایش DNA بسیار رایج است . برخی از مزایا و معایب این روش عبارتند از:

 مزیت تست بزاق:

نمونه ها را می توان به راحتی و بدون درد و بدون استفاده از سوزن جمع آوری کرد جمع آوری مقدار خوبی از DNA زنده به راحتی و با یک نمونه نسبتا کوچک امکان پذیر است.

معایب تست بزاق :

جمع آوری نمونه بزاق از یک کودک خردسال یا یک نوزاد تازه متولد شده بسیار چالش برانگیز خواهد بود. همچنین خطر آلودگی آن نوع نمونه نسبتاً زیاد است.

Flask in scientist hand with test tubes for analysis.

تجهیزات مورد نیاز برای جمع آوری این نمونه ، بر هزینه کلی آزمایش دی ان ای اصفهان تأثیر گذار است. این  روش به یک ظرف مخصوص نیاز دارد که باید حاوی یک آماده سازی مایع برای حفظ نمونه DNA باشد.

آزمایش خون برای دی ان ای

گاهی اوقات برای پردازش آزمایش دی ان ای نیاز به نمونه خون داریم، اما این موارد نادر هستند وانجام  تست خون در اصفهان( blood-tests) تنها برای یک نوع مورد بسیار خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

در چه شرایطی نمونه خون لازم است؟

1-برای آزمایش پدری قبل از تولد، نمونه خون از مادر جنین مورد نیاز است، به این دلیل  مسئولین آزمایشگاه  باید به سلول های کودک که در جریان خون مادر یافت می شوند دسترسی داشته باشند. سلول‌های جنینی در خون مادر، مشخصات DNA کودک را در اختیار این متخصصان قرار می‌دهند تا بتوانند آن را با مشخصات DNA پدر احتمالی مقایسه کنند.

2- آزمایش خون برای تست دی ان ای در برخی شرایط خاص مانند: فوت پدر احتمالی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  زیرا در این موارد نمونه خون ممکن است تنها نمونه موجود برای آزمایش باشد.

آزمایش دی ان ای در کرج ، DNA برای اثبات فرزند و اصل و نسب

نتایج آزمایش دی ان ای می تواند اطلاعاتی مانند اثبات هویت یا وجود یکی از بیماری های ارثی را به شما ارائه دهد . چنانچه علاقه مند به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد هویت و یا اثبات پدری به جهت اهداف قانونی هستید، می توانید آزمایش دی ان ای را انجام دهید . همچنین والدین می توانند برای اطلاع از وجود هر نوع بیماری ژنتیکی در فرزندان خود آزمایش دی ان ای کرج و اصفهان را انجام دهند .   

 آزمایش دی ان ای در طول دوران بارداری

  بانوان می توانند در  هفته های 8 الی 9 بارداری خود آزمایش دی ان ای را انجام دهند . برای این آزمایش ابتدا نمونه خون مادر گرفته می شود و سپس برای احتمال وجود بیماری های وراثتی، مورد بررسی قرار می گیرد . 

مراحل آزمایش دی ان ای اصفهان 

برای آزمایش دی ان ای در اصفهان، نمونه ای از بدن شخص مراجعه کننده( مو ، ناخن یا مایعات بدن مانند خون و … ) گرفته می شود ، سپس نمونه ها جهت تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه انتقال داده می شوند ، و در نهایت؛ تمام نمونه های جمع آوری شده توسط مواد شیمیایی مخصوص مورد بررسی دقیق قرار می گیرند . 

آزمایش دی ان ای در اهواز ، نمونه سواب و  تست اثبات فرزند

به طور کلی دو روش نمونه گیری جهت انجام آزمایش دی ان ای وجود دارد . نتایج بدست آمده با استفاده از هر دو روش(نمونه خون و سواب گونه) دقیقاً یکسان می باشند .همچنین آزمایش DNA مشخص می کند که فرد در معرض بیماری های خاصی قرار دارد یا خیر.

در ادامه متن اطلاعاتی در مورد آزمایش دی ان ای در اهواز و اصفهان را برای شما ارائه می نماییم .  

مزیت نمونه های سواب در آزمایش دی ان ای اصفهان 

برخی از مزایای نمونه های سواب ، برای آزمایش دی ان ای اصفهان عبارتند از  : 

برای نمونه گیری از سوزن استفاده نمی شود. 

  غیر تهاجمی و سریع انجام می شود .

 بیماران آرامش بیشتری دارند .

اهمیت آزمایش دی ان ای  

 DNA تمام اطلاعات ژنتیکی مهم بدن انسان را در خود جای داده است . برخی از کاربرد های انجام آزمایش دی ان ای در اصفهان به شرح زیر می باشد : 

 بررسی وجود برخی بیماری‌ ها ی ژنتیکی

 تشخیص علائم بیماری در شما یا فرزندتان

پیش‌گیری یا درمان سرطان

 آزمایش dna برای اثبات فرزند اصفهان

نامشروع آزمایش dna برای اثبات فرزند

آزمایش dna برای اثبات رابطه اصفهان

مدارک لازم برای آزمایش دی ان ای dna اصفهان

آزمایش dna دی ان ای برای اثبات رابطه اصفهان 

آزمایش تشخیص پدر بچه اصفهان

 

بهترین دکترها و مراکز فوق تخصصی آزمایش ژنتیک اصفهان

ازمایشگاه آنزیم اهواز
آزمایشگاه آنزیم اهواز
آزمایشگاه ژنتیک

مراجعه موفق بیماران 43

بهترین راههای ارتباطی این دکتر

آدرس و لوکیشن بهترین مراکز آزمایش ژنتیک اصفهان

1

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوبت دهی اینترنتی

0                                                       

 

 

در حال حاضر نوبت دهی اینترنتی این پزشک فعال نمی باشد جهت دریافت نوبت از طریق تماس تلفنی اقدام فرمایید یا در قسمت دیدگاهها درخواست خود را ثبت نمایید .

مقالات بهترین دکتر ها در مورد آزمایش ژنتیک

مطالب مرتبط

0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx