لوگوی جمع شده 3
 

شماره تماس مرکز تشخیص دی ان ای اصفهان

آژمایشگاه دکتر ولیان

 

 آزمایش دی ان ای اصفهان ، DNA پدر و فرزند

DNA پدر و فرزند در آزمایش دی ان ای اصفهان تشخیص داده می شود . آزمایش های پدری و فرزندی در واقع شامل تجزیه و تحلیل DNA هر فرد برای به دست آوردن مشخصات ژنتیکی می باشند.

همانطور که بر این موضوع واقف هستید؛ پزشکان متخصص با مقایسه مشخصات به دست آمده از دو فرد توسط آزمایش ژنتیک می توانند رابطه بین آنها را مشخص  کنند . در متن زیر اطلاعاتی از آزمایش دی ان ای برای اثبات فرزند در اصفهان ارائه شده است.

[wp_call_button btn_text=”مشاوره تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

تجزیه و تحلیل DNA توسط آزمایشگاه دی ان ای اصفهان 

تجزیه و تحلیل با استخراج DNA از یک نمونه (معمولا بزاق) شروع می شود. از آنجایی که مقدار DNA به دست آمده از این نمونه ها بسیار کم است، ابتدا لازم است DNA را تکثیر کرد تا بتوان آن را تجزیه و تحلیل کرد.

آشنایی با بهترین آزمایشگاه ژنتیک کرج

برای انجام این کار، متخصصان  از واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) استفاده می کنند: میلیون ها نسخه از بخش های STR را می توان در چند ساعت تولید کرد. سپس کپی‌های DNA به یک فلوروفور متصل می‌شوند تا در مرحله بعدی قابل مشاهده باشند.

در آزمایش دی ان ای اصفهان بین 15 تا 40 نشانگر DNA آنالیز می شوند. در پایان تجزیه و تحلیل، تکنسین آزمایشگاه  تعداد زیادی از نقاط اندازه گیری، برای پدر، کودک و گاهی اوقات مادر (به طور جداگانه) نیز دارد. با این حال، این کافی نیست، مرحله مهم در آزمایش دی ان ای برای اثبات فرزند ، ارزیابی آماری داده ها می باشد.

چه نمونه هایی برای آزمایش دی ان ای در اصفهان  لازم است؟

تمام سلول های بدن حاوی DNA هستند. بنابراین، نمونه‌های خون، مو یا بزاق (حاوی سلول‌های خود بدن) برای تجزیه و تحلیل مناسب هستند.

برای آزمایش DNA ، معمولاً از نمونه بزاق استفاده می شود. آزمایش پدری حداقل به دو نمونه نیاز دارد: یکی از فرزند و دیگری از پدر احتمالی. در حالت ایده آل، نمونه ای از مادر نیز باید آزمایش شود.

[wp_call_button btn_text=”مشاوره تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

تست دی ان ای برای اثبات فرزند چقدر قابل اعتماد است؟

نمونه های به دست آمده از کودک و پدر احتمالی در آزمایشگاه بررسی می شود.

نتایج احتمالی  بدست آمده از آزمایش دی ان ای اصفهان عبارتند از:

رد پدری: این یک نتیجه با قابلیت اطمینان 100٪ است.

اثبات پدری: هنگامی که یک مورد به اصطلاح سه گانه آزمایش می شود، یعنی مادر نمونه بزاق خود را همراه با بزاق کودک و پدر احتمالی ارائه می دهد، معمولاً احتمالات با درصد بالایی  قابل اطمینان هستند.

نمونه بزاق برای آزمایش دی ان ای اصفهان   

استفاده از بزاق برای آزمایش DNA بسیار رایج است . برخی از مزایا و معایب این روش عبارتند از:

 مزیت تست بزاق:

نمونه ها را می توان به راحتی و بدون درد و بدون استفاده از سوزن جمع آوری کرد جمع آوری مقدار خوبی از DNA زنده به راحتی و با یک نمونه نسبتا کوچک امکان پذیر است.

معایب تست بزاق :

جمع آوری نمونه بزاق از یک کودک خردسال یا یک نوزاد تازه متولد شده بسیار چالش برانگیز خواهد بود. همچنین خطر آلودگی آن نوع نمونه نسبتاً زیاد است.

Flask in scientist hand with test tubes for analysis.

تجهیزات مورد نیاز برای جمع آوری این نمونه ، بر هزینه کلی آزمایش دی ان ای اصفهان تأثیر گذار است. این  روش به یک ظرف مخصوص نیاز دارد که باید حاوی یک آماده سازی مایع برای حفظ نمونه DNA باشد.

آزمایش خون برای دی ان ای

گاهی اوقات برای پردازش آزمایش دی ان ای نیاز به نمونه خون داریم، اما این موارد نادر هستند وانجام  تست خون در اصفهان( blood-tests) تنها برای یک نوع مورد بسیار خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

در چه شرایطی نمونه خون لازم است؟

1-برای آزمایش پدری قبل از تولد، نمونه خون از مادر جنین مورد نیاز است، به این دلیل  مسئولین آزمایشگاه  باید به سلول های کودک که در جریان خون مادر یافت می شوند دسترسی داشته باشند. سلول‌های جنینی در خون مادر، مشخصات DNA کودک را در اختیار این متخصصان قرار می‌دهند تا بتوانند آن را با مشخصات DNA پدر احتمالی مقایسه کنند.

2- آزمایش خون برای تست دی ان ای در برخی شرایط خاص مانند: فوت پدر احتمالی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  زیرا در این موارد نمونه خون ممکن است تنها نمونه موجود برای آزمایش باشد.

آزمایش دی ان ای در کرج ، DNA برای اثبات فرزند و اصل و نسب

نتایج آزمایش دی ان ای می تواند اطلاعاتی مانند اثبات هویت یا وجود یکی از بیماری های ارثی را به شما ارائه دهد . چنانچه علاقه مند به دانستن اطلاعات بیشتر در مورد هویت و یا اثبات پدری به جهت اهداف قانونی هستید، می توانید آزمایش دی ان ای را انجام دهید . همچنین والدین می توانند برای اطلاع از وجود هر نوع بیماری ژنتیکی در فرزندان خود آزمایش دی ان ای کرج و اصفهان را انجام دهند .   

 آزمایش دی ان ای در طول دوران بارداری

  بانوان می توانند در  هفته های 8 الی 9 بارداری خود آزمایش دی ان ای را انجام دهند . برای این آزمایش ابتدا نمونه خون مادر گرفته می شود و سپس برای احتمال وجود بیماری های وراثتی، مورد بررسی قرار می گیرد . 

مراحل آزمایش دی ان ای اصفهان 

برای آزمایش دی ان ای در اصفهان، نمونه ای از بدن شخص مراجعه کننده( مو ، ناخن یا مایعات بدن مانند خون و … ) گرفته می شود ، سپس نمونه ها جهت تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه انتقال داده می شوند ، و در نهایت؛ تمام نمونه های جمع آوری شده توسط مواد شیمیایی مخصوص مورد بررسی دقیق قرار می گیرند . 

آزمایش دی ان ای در اهواز ، نمونه سواب و  تست اثبات فرزند

به طور کلی دو روش نمونه گیری جهت انجام آزمایش دی ان ای وجود دارد . نتایج بدست آمده با استفاده از هر دو روش(نمونه خون و سواب گونه) دقیقاً یکسان می باشند .همچنین آزمایش DNA مشخص می کند که فرد در معرض بیماری های خاصی قرار دارد یا خیر.

در ادامه متن اطلاعاتی در مورد آزمایش دی ان ای در اهواز و اصفهان را برای شما ارائه می نماییم .  

مزیت نمونه های سواب در آزمایش دی ان ای اصفهان 

برخی از مزایای نمونه های سواب ، برای آزمایش دی ان ای اصفهان عبارتند از  : 

برای نمونه گیری از سوزن استفاده نمی شود. 

  غیر تهاجمی و سریع انجام می شود .

 بیماران آرامش بیشتری دارند .

اهمیت آزمایش دی ان ای  

 DNA تمام اطلاعات ژنتیکی مهم بدن انسان را در خود جای داده است . برخی از کاربرد های انجام آزمایش دی ان ای در اصفهان به شرح زیر می باشد : 

 بررسی وجود برخی بیماری‌ ها ی ژنتیکی

 تشخیص علائم بیماری در شما یا فرزندتان

پیش‌گیری یا درمان سرطان

 آزمایش dna برای اثبات فرزند اصفهان

نامشروع آزمایش dna برای اثبات فرزند

آزمایش dna برای اثبات رابطه اصفهان

مدارک لازم برای آزمایش دی ان ای dna اصفهان

آزمایش dna دی ان ای برای اثبات رابطه اصفهان 

آزمایش تشخیص پدر بچه اصفهان

 
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx