لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_41491″]

شماره تلفن آزمایشگاه برای چکاپ کامل

آزمایشگاه

03191011128 

آزمایش چکاپ کامل کرج ، تست های سالانه

آزمایش چکاپ کامل کرج و اهمیت تست های سالیانه عنوان مقاله امروز ما می باشد .انجام  تست ها در آزمایشگاه های خوب در واقع برای استفاده بر روی نمونه‌های خون، ادرار یا سایر بافت‌ها و مواد گرفته‌شده از بدن به منظور تشخیص بیماری‌ها یا برخی  شرایط در نظر گرفته شده‌اند.

نمونه های آزمایشی جمع آوری شده در آزمایشگاه ها تجزیه و تحلیل می شوند تا مشخص شود که آیا نتایج در محدوده طبیعی قرار دارند یا خیر. عواملی مانند جنس، سن، نژاد، شیوه زندگی و داروهای مصرفی در نتایج تاثیر گذار هستند. در این مقاله،  درباره ی اهمیت انجام آزمایش به صورت سالانه و انواع تست های مهم بحث خواهیم کرد.  

چه موقعیت هایی نشان می دهند افراد به انجام آزمایش چکاپ نیاز دارند؟

پزشکان می گویند که لازم است حداقل سالی یک بار آزمایش چکاپ کامل انجام شود. برخی از موقعیت های احتمالی که  نشان دهنده نیاز افراد به انجام آزمایش خون هستند عبارتند از:

اگر مقداری درد، خستگی، تغییرات ظاهری وزن را تجربه می کنید.

چنانچه مستعد ابتلا به بیماری هستید.  

اگر می خواهید در مرحله اولیه هر بیماری اخطار دریافت کنید، لازم است به طور منظم آزمایش چکاپ  را انجام دهید تا از مشکلات بعدی نجات پیدا کنید.

انجام سالیانه آزمایش چکاپ کرج

 یک راه مهم برای اطمینان از سالم ماندن، انجام آزمایش چکاپ است. انجام آزمایش چکاپ کامل در کرج به صورت سالانه یکی از بهترین گام هایی است که افراد می توانند برای به حداکثر رساندن رفاه و پیشگیری از بیماری های جدی انجام دهند. شما می توانید بسیاری از مسائل را قبل از اینکه جدی تر شوند، شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنید، مانند دیابت، متابولیک، بیماری قلبی یا سایر بیماری های مزمن.

 اهمیت تست چکاپ کرج

انجام  تست چکاپ کامل به صورت سالانه می‌تواند به شما کمک کند تا کیفیت زندگی خود را به حداکثر برسانید. مطمئناً این امر، شما را از تغییراتی که در بدن خود رخ می دهد آگاه می کند.

در اینجا 5 آزمایشی  که می توانید هر سال برای اطمینان از سلامت خود انجام دهید، آورده شده است.

1-آزمایش ترکیب خون 

این آزمایش ترکیب کامل خون شما را نشان می دهد که شامل گلبول‌های قرمز ، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها، هموگلوبین، حجم متوسط ​​بدن و هماتوکریت می شود. در صورت وجود سطوح غیر طبیعی در هر یک از اجزای ذکر شده، وجود یکی از مشکلات زیر را می توان انتظار داشت.

کمبود سلول های خونی که شامل کمبود ویتامین ها در بدن می شود

التهاب در بافت ها

کمبود آهن(iron-deficiency)

نشانه های عفونت پوست

مشکلات قلبی

2- آزمایش پانل کبدی 

این آزمایش عملکرد کبد شما را بررسی می کند. چندین پارامتر مانند پروتئین ها، آنزیم ها و سایر مواد تولید شده از طریق کبد در این تست بررسی می شوند. اگر هر یک از این مقادیر بالا باشد، می توانید انتظار داشته باشید که کبد شما عملکرد خوبی ندارد. بیماری های کبدی ممکن است شامل سیروز، هپاتیت، کبد چرب و بسیاری موارد دیگر باشد.

3- پانل لیپید

از طریق این آزمایش در کرج انواع مختلف سطح کلسترول و چربی خون  توسط پزشک بررسی می شود. چنین آزمایشی معمولاً کلسترول، تری گلیسیرید، کلسترول بد و کلسترول تام را نشان می دهد. از طریق آزمایش چکاپ کرج می توان خود را از ابتلا به بیماری قلبی نجات داد.

4- بررسی  دیابت از طریق آزمایش چکاپ سالیانه کرج :

این روزها دیابت به یک موضوع مهم تبدیل شده است. دلیل اصلی ابتلا به چنین بیماری به دلیل سبک زندگی پرمشغله و عادات بد غذایی است. آزمایش چکاپ  دیابت سالیانه شامل هموگلوبین گلیکوزیله، گلوکز پلاسما ناشتا و قند خون بعد از غذا می باشد.

5- بررسی تیروئید توسط تست چکاپ کرج :

تست چکاپ تیروئید، می تواند اطلاعاتی در مورد تولید و واکنش هورمون ها در اختیار شما قرار دهد. سطوح غیر طبیعی تیروئید ممکن است منجر به اختلالات رشد، سطوح پایین پروتئین و هورمون های جنسی مانند استروژن یا تستوسترون شود.

نتیجه گیری:

به عنوان نتیجه گیری باید بگوییم که؛  تشخیص هر بیماری در مراحل اولیه نسبتاً آسان تر است وغیر از موارد فوق، چندین آزمایش دیگر شامل آزمایش انعقاد، نشانگرهای التهابی، آزمایش مواد مغذی و.. نیز ضروری است. شما با انجام آزمایش چکاپ کامل به صورت سالیانه می توانید اطلاعاتی جامع و دقیق از شرایط بدن خود بدست آورید.

همچنین لازم است در مورد نتایج آزمایش ها از پزشک مشاوره بگیرید و در صورت لزوم نتایج آنها را بهبود بخشید.

کدام آزمایشگاه کرج جمعه باز است
لیست آزمایش چکاپ کامل pdf
آزمایشگاه پاتولوژی کرج
لیست آزمایشگاه های دولتی جهت آزمایش عدم اعتیاد کرج
لیست آزمایشگاههای طرف قرارداد بیمه سلامت در کرج
آزمایشگاه کرج شبانه روزی
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx