لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جراحی پلاستیک لاغری و انواع آن

 

جراحی لاغری به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک می کند تا وزن کم کنند. در صورتی که فرد نتواند با ورزش و رژیم غذایی وزن کم کند و یا دچار مشکلات و بیماری های ناشی از چاقی باشد، جراحی لاغری می تواند گزینه ی مناسبی برای وی باشد.

 

انواع جراحی لاغری

امروزه روشهای زيادي جهت کاهش حجم چربی های موضعی مثل لیزرلیپولیز مزوتراپی، کاویتیشن، کرایولیپولیز، RF و… وجود دارد که با این روشها و طی جلسات گوناگون فرد میتواند به صورت محدودی تغییر سایز بدهد. ولی بنظر می رسد که هنوز لیپوساکشن موثرترین مورد تنها یا در ترکیب با شیوه های ديگر براي رفع چاقی موضعی باشد.

 

لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

 

لیپوساکشن با استفاده از مکش، چربی ها را از بدن بیرون می سازد. در موقع لیپوساکشن لوله های نازک و کوچک با سر پهن( کانولا) از طريق برش های کوچک وارد بدن ميشود و جراح، لوله را زیر پوست حرکت ميدهد تا به منطقه ای برسد که چربی در آن جا جمع شده است بعد از طريق این لوله چربی از بدن خارج می گردد.

بهترین نامزد عمل لیپوساکشن

 

باید توقعات شما از لیپوساکشن حقیقی باشد نه رویائی. باید بدانید که لیپوساکشن، ظاهر شما را بهبود بخشیده واعتماد به نفس شما را افزایش مي دهد، ولی ضرورتا بدان معنی نیست که کاملاً با ایده‌ال شما تطبیق نماید.

بهترین نامزد براي لیپوساکشن اشخاص با وزن تقریبا طبیعی با پوستی سالم و قابل انعطاف هستند که دچار مناطقی از چربی اضافی باشند. سن، فاکتورِ مهمی نیست ولی اصولا هر چه سن بالاتر باشد، انعطاف پذیری پوست کمتر مي شود.

 

چه کسانی بهترين کانديد برای عمل جراحی زیبایی شکم یا آبدومینوپلاستی هستند؟

افرادی که شکم های بزرگ و پر چربی دارند که پوست آن آويزان است و با رژيم غذايی يا برنامه منظم ورزشی، لاغر نمی شوند بهترين کانديد برای عمل ابدومینوپلاستی هستند. جراحی زیبائی به ويژه برای خانم هايی که حاملگی های متعدد داشته اند و پوست شکمشان کشیده شده و از طرفی عضلات شکمشان موقعيت طبيعی خود را از دست داده، توصيه می شود. همين طور برای افراد پيری که خاصيت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند و دچار چاقی و لاغری های مکرر شده اند و خطوط استریا در ناحیه شکم آنها زیاد دیده می شود نيز توصيه می‌شود. این عمل جراحی برای تمامی سنین قابل انجام است.

 

جراحی لیپوساکشن

 

تقریبا دو دهه است که جراحی لیپوساکشن بعنوان روشی جهت رفع چربی های موضعی به کار می رود. هر سال دهها هزار مورد از جراحی لیپوساکشن در سراسر جهان انجام می شود. روش های انجام آن و وسایل و دستگاههای بکار گرفته در عمل لیپوساکشن در طی سالها پیشرفت زيادي نموده است و به نظر می رسد که لیزر لیپولیز آخرین پیشرفت در حال حاضر باشد. ولی مدام، یک اصل اساسی در خصوص لیپوساکشن موجود است که مورد قبول تمامی جراحان است که لیپو ساکشن روشی جهت کاهش وزن نمی باشد.

 

آبدومینوپلاستی چیست؟

یکی از قدرتمند ترین اعمال جراحی ترمیمی (تغییر شکل دهنده)  آبدومینوپلاستی (تامی تاک) است که باعث می شود شکم را به ایده آل از دیدگاه زیبایی نزدیک کند. از دیدگاه زیبایی، شکمی ایده آل است که مسطح بوده و فاقد هرگونه خطوط استریا و پوست اضافه باشد. علاوه بر این عضلات شکمی سفت بوده و تنها یک لایه چربی متوسط روی آن را پوشانده است. آبدومینوپلاستی باعث سفت شدن شلی و افتادگی پوست شکم می شود و نیز موجب مسطح شدن ( صاف تر ) و لاغر شدن شکم و بازگرداندن شکم به حالت اولیه خود می شود یعنی تا حد امکان خطوط استریا و چین و چروک ها و ترک های سطح پوست را از بین می برد.

 

آبدومینوپلاستی برای چه بیمارانی مناسب است؟

این جراحی برای افرادی مناسب است که تمام اقدامات غیر تهاجمی تر مثل رژیم، ورزش و… را امتحان کرده و نتیجه نگرفته و در حال افزایش وزن نیستند.

گرچه ورزش میتواند سبب تقویت عضلات شل شده شکمی شود اما اگر این شل شدگی زیاد باشد، ورزش در بازگرداندن این عضلات به جایگاه اولیه خودشان کار ساز نیست چرا که پوست اضافه خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده بنابراین هیچگونه پاسخ فیزیولوژیک نسبت به ورزش نخواهد داشت. بنابراین جراحی آبدومینوپلاستی که اقدامی تهاجمی است، بهترین گزینه برای تغییر ظاهر شکم می باشد.

 

چگونگی عملکرد جراحی تامی تاک

وقتی که پوست اضافه حذف می شود توده چربی اضافی متصل شده به آن نیز حذف خواهد شد. در صورت نیاز، لیپوساکشن تکمیلی می تواند به لاغرتر شدن شکم و حذف چربی های اضافی باقی مانده در شکم، در حین انجام تامی تاک کمک کند. ممکن است حذف توده چربی برای بیمارانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند دیگر مد نظر نباشد اما در جریان آبدومینوپلاستی، عضلات شل شده (diastasis recti) نه تنها به جایگاه اصلی خودشان بازمیگردند که کمی مستحکمتر از قبل خواهند شد. مجموع این اعمال، شکمی صاف با یک کمر باریک را برای فرد به ارمغان می آورد.

 

برش ها و زخمهای جراحی تامی تاک به چه صورت است؟

اصلی ترین اسکار در جراحی آبدومینوپلاستی به شکل یک برش طولی در زیر شکم یا در زیر اسکار سزارین واقع است. این برش می تواند در طول، از دهانه استخوان ران به سمت استخوان لگن نیز گسترش یابد که بطور عمومی کاملا بهبود یافته و در زیر خط بیکینی پنهان می شود. در حالت برهنه اسکار ممکن است قابل مشاهده باشد که این موضوع بستگی به میزان دوره بهبودی اسکار دارد. برش دوم در اطراف ناف، در امتداد لبه آن ایجاد می شود. این اسکار به طور طبیعی تمایل به ترکیب شدن با پوست اطراف ناف را داشته و درون انحنای طبیعی ناف پنهان می شود.

 

دوران نقاهت بعد از تامی تاک:

بیمار در ابتدا یک احساس ناراحت کننده مشابه زمانی که عضلات شکم در اثر فعالیت بدنی سنگین، میگیرد را تجربه می کند. در چند روز ابتدایی بعد از عمل، ایستادن به صورت کاملا کشیده برای بیمار ناراحت کننده است. بنابراین توصیه آن است که در 5 روز اول پس از جراحی، بیماران کمی کمرشان را خم کنند. ترشح خونابه تا چند روز پس از عمل آبدومینوپلاستی طبیعی است. با طی شدن دوران نقاهت، بیمار یک هفته بعد قادر خواهد بود که بدون درد، کاملا کشیده بایستد. توصیه آن است که بیماران تا زمان بهبودی کامل از انجام هرگونه فعالیت سنگین بپرهیزند. وجود یک کبودی خفیف تا متوسط پس از جراحی کاملا طبیعی است.

 

آبدومینوپلاستی و  بارداری:

آبدومینوپلاستی هیچ مانعی برای افرادی که قصد باردار شدن در آینده را دارند، ندارد و حتی هیچ اثرسوئی بر بارداری آنها و رشد جنینشان نخواهد داشت. اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است، آن است که بیماران باید بدانند که بارداری می تواند ظاهر شکم آنها را دوباره دستخوش تغییرات نامطلوب کند. توجيه آن نيز اين است که در طی جراحی زیبایی شکم، عضلات راست شکم کنار يکديگر فيکس می شود ولی در طی حاملگی و در نتيجه رشد جنين اين عضلات از هم دور شده و شکم، باز به وضعيت قبل از جراحی تامی تاک برمی گردد.

 

آبدومینوپلاستی (تامی تاک) به چه کسانی توصیه نمی شود؟

افرادي که تصميم به کاهش وزن شديد دارند بهتر است اول به وزن ایده ال خود برسند و سپس برای جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی اقدام کنند. همچنین این جراحی، برای افرادی که پس از چندین بار جراحی لاغری و زیبائی دوباره به حالت اولیه بازگشته اند، توصیه نمی شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx