لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_102364″ cz_title=””]

شماره تماس جراح فک و دهان خوب

دکتر مهدی صادقی

 توجه

بعد از شماره گیری داخلی 507 را بگیرید

 

[wp_call_button btn_text=”تماس تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

[/cz_title][cz_gap height=”20px” height_tablet=”20px” height_mobile=”20px”][cz_banner title=”اطلاعات بیشتر” image=”8610″ sk_title=”font-size:24px;color:#ffffff;background-color:#285bbb;padding-top:5px;padding-bottom:5px;” sk_box=”background-color:#285bbb;margin-bottom:30px;border-radius:5px;box-shadow:0px 10px 30px 0px rgba(40,91,187,0.26);” id=”cz_35483″ cz_banner=””]دکتر متخصص جراحی فک و دهان [/cz_banner][vc_column_text]

جراح فک و دهان خوب اهواز، درمان شکاف کام

درمان شکاف کام توسط جراح فک و دهان خوب اهواز انجام می شود .  شکاف کام و شکاف لب از شایع ترین نقایص مادرزادی هستند که تنها راه اصلاح آنها جراحی است. برخی از کودکان مبتلا به شکاف کام به بیش از یک عمل جراحی برای اصلاح کامل نیاز دارند. این عمل توسط بهترین جراح دندانپزشک معمولاً در 18 ماهگی کودک انجام می شود. ناهنجاری های شکاف قابل پیشگیری نیستند، اما می توان آنها را با مراجعه به جراح فک و دهان خوب اهواز اصلاح کرد.

اصلاح نقص آلوئولی توسط بهترین دکتر جراح فک و دهان اهواز

 نقص آلوئولی، قوس بالایی دندان ها را درگیر می کند. جراحی برای اصلاح قوس آلوئولی معمولا زمانی انجام می شود که کودک بین شش تا نه سال سن داشته باشد یعنی درست زمانی که دندان های شیری با دندان های دائمی جایگزین می شوند.

شکاف کام و لب 

جراح فک و دهان خوب اهواز ، درک کاملی از آناتومی، عملکرد دهان و همچنین مهارت های بازسازی برای بازگرداندن عملکرد و زیبایی شناسی دارد. جالب است بدانید؛ شکاف کام و لب را می توان در دوران بارداری از طریق سونوگرافی تشخیص داد.

شکاف کام کامل 

شکاف کامل، کل کام اولیه و ثانویه را درگیر می کند. این شکاف هم کام اولیه و هم کام ثانویه را پوشش می دهد. شکاف کامل کام می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد.

شکاف کام ناقص

یک شکاف ناقص از پشت کام شروع می شود و به سمت جلو امتداد می یابد. به عبارت ساده‌تر، فقط کام ثانویه را درگیر می‌کند. طولی که شکاف می تواند به سمت جلو گسترش یابد، از نظر شدت متفاوت است. با این حال، هر مقدار شکاف کام می تواند تأثیر مضری بر رشد گفتار داشته باشد.

 درمان شکاف کام از دکتر جراح فک و دهان خوب اهواز 

شکاف کام توسط بهترین پزشکان جراح فک و دهان ، اغلب با جراحی به نام پالاتوپلاستی ترمیم می شود. اهداف پالتوپلاستی عبارتند از:

 بستن دهانه بین بینی و دهان

ایجاد کامی که برای گفتار خوب عمل کند 

جلوگیری از نشت مواد غذایی و مایعات 

ترمیم شکاف کام (palate-cleft repair) نیاز به بیهوشی عمومی دارد و حدود  2 تا 3 ساعت طول می کشد. کودک شما به مدت 3 هفته پس از جراحی قبل از شروع به خوردن غذاهای سفت یا ترد به یک رژیم غذایی مایع یا مخلوط (پوره شده) نیاز دارد.

رابطه بین این نقص مادرزادی و سوء تغذیه از بهترین دکتر جراح فک و دهان

این بیماری زمانی رخ می دهد که لب یا سقف دهان نوزاد به درستی در رحم شکل نگیرد. شرایط این نقص خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را در کودکان افزایش می دهد. کودکان مبتلا نسبت به سایر کودکان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های عفونی هستند. ناهنجاری های این نقص عملکرد حفره بینی را مختل می کند و احتمال ابتلا به عفونت گوش را افزایش می دهد.

از آنجایی که  این عارضه غذا خوردن را چالش برانگیز می کند، کودکان مبتلا به این شرایط مستعد کاهش رشد و کمبود وزن هستند.

تکنیک های اصلاحی از زبان بهترین دکتر جراح فک و دهان اهواز

 زمان انجام هر یک از روش های ترمیمی زیر بستگی به رشد کودک و تصمیم دکتر جراح فک و دهان دارد.  چند مورد از تکنیک های اصلاحی عباتند از:

ترمیم شکاف آلوئول

جراحی ارتوگناتیک

علل رایج این نقص مادر زادی چیست؟

علل این نقص در نوزاد بستگی به چند عامل دارد.

در ادامه چند مورد از رایج ترین  نقص های مادر زادی را  از زبان بهترین دکتر جراح فک و دهان اهواز بیان خواهیم کرد.

نقص ژنتیکی

 سندرم مادرزادی جمجمه صورت

عوامل محیطی

مراقبت های ضعیف قبل از زایمان

بررسی علل شکاف کام توسط جراح فک و دهان اصلاح شود؟

اصلاح این نقص  بیشتر مربوط به عملکرد است. به راحتی می توان فهمید که این نقص ها عوارض مختلفی ایجاد می کند که می تواند زندگی کودک را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله:

مشکل در تغذیه

مشکلات در گفتار

عفونت در گوش یا کم شنوایی

مشکلات دندانی

جراح فک و دهان خوب اهواز 

بهترین فوق تخصص جراح فک و صورت در اهواز

جراح فک و صورت بیمارستان امام اهواز

هزینه جراحی فک در اهواز

بهترین بیمارستان دولتی برای جراحی فک و صورت کیانپارس اهواز

متخصص فک و صورت اهواز 

[/vc_column_text][cz_video_popup video=”https://www.aparat.com/v/lG3f5″ id=”cz_76128″ title=”معرفی بهترین کلینیک دندانپزشکی کودک” subtitle=”بهترین دکتر جراح فک و دهان اهواز” image=”3362″][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx