لوگوی جمع شده 3

شماره تلفن دکتر خوب برای درمان لکنت زبان کودکان 

دکتر مریم عبداللهی از متخصصین با تجربه و شناخته شده در زمینه لکنت زبان کودکان در کرج است . شما با مطالعه مطالب این صفحه میتوانید اطلاعات خوبی بدست بیاورید و برای درمان  خود از طریق مختلف با این پزشک متخصص مرتبط باشید  .

بهترین دکتر لکنت زبان کودکان کرج، درمان در کلینیک یا مرکز دولتی ؟

درمان در کلینیک یا مرکز دولتی توسط بهترین دکتر لکنت زبان کودکان کرج چگونه انجام می شود ؟ اگر متوجه شده اید که کودک شما برای روان صحبت کردن مشکل دارد یا در کلمات گیر می کند، متاسفانه باید بگوییم که فرزند شما دچار اختلال لکنت زبان شده است.یکی از بهترین مراکز کاردرمانی بیان می کند که : این بیماری می تواند برای بچه ها و والدین به طور یکسان آزار دهنده باشد. در این مقاله، بهترین دکتر  لکنت زبان کودکان کرج نکات مهمی را به اشتراک گداشته است تا شما عزیزان آگاهی های لازم را برای کمک به فرزند خود بدست آورید.

بهترین دکتر های درمان لکنت زبان کرج

هیچ داده ای یافت نشد

لکنت زبان چیست؟

لکنت بر روان کودک یا نوجوان تأثیر می گذارد. برای برخی از اطفال فقط در سنین کم رخ می دهد و در برخی موارد تا پایان عمر ادامه می یابد. این بیماری با اختلال در تولید صداها برای صحبت کردن مشخص می شود که به آن “ناروانی” نیز می گویند. اکثر مردم هر از گاهی ناهماهنگی های مختصری را تجربه می کنند. به عنوان مثال، برخی از کلمات تکرار می شوند و برخی دیگر هجاهایی مانند اوم یا اوه قبل از آنها قرار می گیرند. البته ممکن است این خطاها لزوماً مشکل ساز نباشند. با این حال، زمانی که یک فرد تعداد زیادی از ناهنجاری ها را تولید کند، به مرور کیفیت جریان ارتباط او  کاهش می یابد.

 عوامل اصلی ایجاد  این اختلال از زبان بهترین دکتر لکنت زبان کودکان کرج :

علت دقیق لکنت ناشناخته است، بهترین دکتر لکنت زبان کودکان کرج بیان می کند که: چهار عامل وجود دارد که ممکن است در علت لکنت زبان کودک شما نقش داشته باشد.

تاثیر عوامل ژنتیکی بر لکنت زبان کودکان :

تحقیقات نشان داده است که حدود 60 درصد از افرادی که لکنت دارند، یکی دیگر از اعضای خانواده شان نیز دچار این مشکل است.

رشد کودک:

کودکانی که سایر تأخیرهای زبان گفتار یا تأخیر رشدی دارند، بیشتر احتمال دارد که دچار لکنت(stammer) شوند. این نوع  لکنت ممکن است از محرک های رشدی در سنین خاص یا تغییرات گرامری ناشی شود.

فیزیولوژی عصبی:

تحقیقات اخیر عصب‌شناسی نشان داده است؛ افرادی که دچار این ختلال هستند در واقع  صداها را متفاوت از افرادی که لکنت ندارند پردازش می‌کنند.

برخورد خانواده :

در برخی موقعیت‌ها خانواده ، با داشتن توقعات زیاد از فرزندان خود و اعمال فشار، ممکن است تمایل کودک  به لکنت را تشدید کند.

 درمان در کلینیک یا مرکز دولتی توسط بهترین دکتر لکنت زبان کرج : 

  درمان این اختلال در کلینیک یا مرکز دولتی نشان می دهد بسیاری از افرادی که لکنت دارند، ویژگی‌هایی را به ارث می‌برند که آنها را در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌دهد. دکتر لکنت زبان کودکان خوب کرج بیان می کند که : ماهیت دقیق این صفات در حال حاضر نامشخص است. این ویژگی‌ها هر چه که باشند، آشکارا توانایی فرد را در کنار هم قرار دادن حرکات ماهیچه‌ای مختلف که برای تولید روان جملات ضروری هستند، مختل می‌کنند.

تاثیر محرک های رشد کودک

یکی از محرک های لکنت رشدی ممکن است توسعه مهارت های دستور زبان باشد. کودکان در سنین 2 تا 5 سالگی بسیاری از قواعد گرامری زبان را یاد می گیرند. این قوانین به کودکان اجازه می‌دهد پیام‌های نابالغ را به جملات طولانی‌تری تبدیل کنند که برای تولید روان نیاز به هماهنگی دارند. کودکی که مستعد لکنت است ممکن است وقتی جملات فقط یک یا دو کلمه باشد مشکلی در صحبت کردن روان نداشته باشد. با این حال، وقتی کودک شروع به تلاش برای تولید جملات طولانی‌تر و پیچیده‌تر می‌کند، ممکن است خود را کاملاً به چالش بکشد و ممکن است شروع به لکنت کند یا نتایج غیر روان نشان دهد.

چه عواملی منجر به تشدید لکنت زبان می شود؟

پس از شروع لکنت، عوامل دیگری ممکن است باعث ناهماهنگی بیشتر شود یا چالش ها را تشدید کند. به عنوان مثال، کودکی که به راحتی ناامید می شود، ممکن است در هنگام بروز ناهماهنگی، عضلات گفتار را سفت یا منقبض کند. چنین تنشی ممکن است طول مدت یک ناروانی را افزایش دهد. بهترین دکتر لکنت زبان کرج بیان می کند که : پاسخ شنوندگان به لکنت زبان (مثلاً مسخره کردن) می تواند مشکلات روانی را نیز تشدید کند. افرادی که دچار این اختلال هستند، نحوه واکنش آنها به ناهماهنگی در گفتارشان بسیار متفاوت است. برخی از افراد مبتلا (به ویژه کسانی که با واکنش های منفی شنوندگان مواجه شده اند)  ممکن است واکنش های عاطفی به لکنت داشته باشند که مانع تولید بیشتر گفتار می شود. نمونه هایی از این احساسات عبارتند از شرم، خجالت و اضطراب. شما عزیزان می توانید در صورت مشاهده برخی از نشانه های این اختلال در فرزند خود برای درمان به کلینیک یا مرکز دولتی لکنت زبان کودکان مراجعه نمایید .

دکتر درمان لکنت زبان کودکان خوب کرج
بهترین مرکز درمان لکنت زبان در کرج
بهترین کلینیک درمان لکنت زبان در کرج
درمان لکنت زبان بیمارستان امام علی کرج
هزینه درمان لکنت زبان در کرج
کلینیک درمان لکنت زبان در عظیمیه کرج
درمان لکنت زبان در گوهردشت کرج

بهترین دکترهای درمان لکنت زبان کودکان

هیچ داده ای یافت نشد

آدرس و لوکیشن بهترین دکتر های درمان لکنت زبان کرج

مقالات بهترین دکتر ها برای درمان لکنت زبان

مطالب مشابه

0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx