[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_14541″]

دکتر علی نژاد

توجه

بعد از شماره گیری داخلی  را بگیرید

[wp_call_button btn_text=”تماس تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

[/cz_title][cz_gap height=”20px” height_tablet=”20px” height_mobile=”20px”][cz_banner title=”اطلاعات بیشتر” image=”10890″ sk_title=”font-size:24px;color:#ffffff;background-color:#285bbb;padding-top:5px;padding-bottom:5px;” sk_box=”background-color:#285bbb;margin-bottom:30px;border-radius:5px;box-shadow:0px 10px 30px 0px rgba(40,91,187,0.26);” id=”cz_97774″ cz_banner=””]بهترین دکتر متخصص کلیه و مجاری ادرار شیراز [/cz_banner][vc_column_text]

دکتر متخصص مجاری ادرار خوب شیراز ، درمان عفونت

درمان عفونت توسط دکتر متخصص مجاری ادرار خوب شیراز چگونه انجام می شود ؟ عفونت های دستگاه ادراری بسیار شایع هستند. دکتر متخصص داخلی بیان می کند که بیشتر UTI ها توسط باکتری ایجاد می شوند و می توانند دردناک و ناراحت کننده باشند. اما معمولا در عرض چند روز از بین می روند یا به راحتی با یک دوره آنتی بیوتیک قابل درمان هستند. در ادامه مقاله دکتر متخصص مجرای ادرار شیراز تمام آن چیزی که باید در مورد این بیماری بدانید را ارائه داده است.

علائم عفونت دستگاه تحتانی از زبان دکتر متخصص مجاری ادرار شیراز

دکتر متخصص مجاری ادرار شیراز بیان می کند که؛ علائم عفونت در دستگاه ادراری فوقانی (کلیه و حالب) با علائم عفونت در دستگاه ادراری تحتانی (مثانه و مجرای ادرار) متفاوت است. با این حال، در برخی موارد ممکن است علائم هر دو را احساس کنید، زیرا یکی می تواند به دیگری سرایت کند. علائم عفونت ادراری لزوماً به معنای عفونت نیست.

عفونت دستگاه ادراری تحتانی

برخی از علائم عفونت ادراری تحتانی از زبان بهترین دکتر متخصص مجاری ادرار شیراز، شامل موارد زیر باشد:

احساس میل شدید به ادرار کردن (تکرر ادرار) ، درد مداوم و مبهم در اندام تناسلی و احساس درد هنگام دفع (دیسوری)

ادرار کدر یا خون در ادرار ( هماچوری )

ادراری که بوی نامطبوعی دارد

کمر درد

عفونت دستگاه ادراری فوقانی

علائم UTI فوقانی می تواند شامل موارد زیر باشد:

درد و ناراحتی در پهلو، کمر یا اطراف ناحیه تناسلی

درجه حرارت بالا (ممکن است به 39.5 درجه سانتیگراد یا 103.1 درجه فارنهایت برسد)

احساس لرز

احساس ضعف یا خستگی بسیار

از دست دادن اشتها

احساس بیماری

اسهال

درمان عفونت توسط بهترین دکتر متخصص مجاری ادرار شیراز

برنامه درمانی توصیه شده توسط دکتر متخصص مجاری ادرار خوب شیراز، بستگی به این دارد که عفونت شما در کدام ناحیه (فوقانی یا تحتانی) وجود داشته باشد.

هر دو نوع عفونت مجاری ادراری معمولاً با استفاده از یک دوره آنتی بیوتیک در خانه قابل درمان هستند.

اگر UTI فوقانی جدی‌تر باشد یا خطر عوارض آن افزایش یابد، ممکن است به درمان های بیشتری نیاز داشته باشید.

زمان مراجعه به دکتر متخصص مجاری ادراری

ممکن است متوجه شوید که علائم UTI شما خفیف است و ظرف چند روز از بین می رود. با این حال، اگر علائم شما بسیار ناراحت کننده است یا اگر بیش از پنج روز طول بکشد، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین در صورتی که مبتلا به عفونت مجاری ادراری (urinary-tract) هستید و یکی ازشرایط زیر را تجربه می کنید لازم است که هر چه سریع تر با یک متخصص مجاری ادراری مشورت نمایید.

درجه حرارت بالا  (39.5 درجه سانتیگراد یا 103.1 درجه فارنهایت)

علائم شما ناگهان شدید تر می شوند

باردار هستید

مبتلا به دیابت هستید

توضیحات دکتر متخصص مجرای ادرار شیراز در مورد دستگاه تحتانی بدن

دستگاه ادراری تشکیل شده است از:

کلیه ها: دو اندام لوبیایی شکل، به اندازه مشت های شما، که ادرار را از مواد زائد خون می سازند.

حالب: لوله هایی که از کلیه به مثانه می روند.

مثانه :جایی که ادرار تا زمان رفتن به توالت در آن ذخیره می شود.

مجرای ادرار: لوله ای از مثانه که از طریق آن ادرار از بدن خارج می شود.

علل عفونت مجرای ادراری

بیشتر عفونت های دستگاه ادراری توسط باکتری هایی ایجاد می شوند که در دستگاه گوارش وجود دارند. اگر این باکتری ها به مجرای ادرار (لوله ای که ادرار از آن خارج می شود) بروند، می توانند باعث عفونت شوند. تصور می شود که باکتری­ها می توانند از پوست اطراف مقعد به مجرای ادرار گسترش یابند.

همانطور که گفته شد؛ زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. به این دلیل که مجرای ادرار زنان در مقایسه با مردان به مقعد نزدیک‌تر است و این امر باعث می‌شود که باکتری‌های مقعد به مجرای ادرار دسترسی پیدا کنند.

جلوگیری از عفونت ناحیه تحتانی

شما می توانید با رعایت موارد زیر به پیشگیری از عفونت کمک کنید:

نوشیدن مایعات زیاد

تمیز نگه داشتن اندام تناسلی

درمان هر گونه یبوست

به محض اینکه احساس کردید نیاز به ادرار کردن دارید، به جای نگه داشتن آن به سرویس بهداشتی مراجعه کنید .

با شستشوی اندام تناسلی خود هر روز و قبل از رابطه جنسی، بهداشت را رعایت کنید.

دکتر  متخصص مجاری ادرار خوب شیراز

بهترین دکتر فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری در شیراز