لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_98682″ cz_title=””]

شماره تماس دکتر خوب برای درمان مینیسک 

کلینیک درد دکتر مویدی نیا

 توجه

بعد از شماره گیری داخلی 914 را بگیرید

 

[wp_call_button btn_text=”تماس تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

نوبت دهی اینترنتی[/cz_title][cz_gap height=”20px” height_tablet=”20px” height_mobile=”20px”][cz_banner title=”بهترین دکتر درمان مینیسک کرج” image=”11183″ sk_title=”font-size:24px;color:#ffffff;background-color:#285bbb;padding-top:5px;padding-bottom:5px;” sk_box=”background-color:#285bbb;margin-bottom:30px;border-radius:5px;box-shadow:0px 10px 30px 0px rgba(40,91,187,0.26);” id=”cz_29368″ cz_banner=””] درمان پارگی مینیسک زانو [/cz_banner][vc_column_text]

بهترین دکتر درمان پارگی مینیسک کرج ، ترمیم بدون جراحی

ترمیم بدون جراحی توسط بهترین دکتر درمان پارگی مینیسک کرج  انجام می شود .

معرفی فیزیوتراپی خوب در کرجدرمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

مینیسک یک دیسک غضروفی  در زانو است. این غضروف نقش بسیار مهمی به عنوان ضربه گیر و تثبیت کننده دارد. هر گونه آسیب به این عضو، می‌تواند منجر به درد، بی‌ثباتی، قفل شدن زانو و در طولانی مدت منجر به آرتروز مفاصل شود. پارگی مینیسک آسیب بسیار شایعی است. اکثراً افراد بالای 50 سال به این بیماری مبتلا خواهند شد. یکی از رایج ترین روش ها برای درمان این آسیب، جراحی آرتروسکوپی است که در ادامه آن را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

آیا پارگی مینیسک بدون جراحی بهبود می یابد؟

بهترین دکتر درمان مینیسک کرج  بیان می کند ؛ بیشتر پارگی های منیسک دژنراتیو هستند و نیازی به جراحی ندارند.

در طول 5 سال گذشته، مطالعات علمی زیادی انجام شده است که نشان می دهد درد ناشی از این آسیب اغلب با درمان هایی مانند: فیزیوتراپی برطرف خواهد شد. برخی از متخصصین بر این باورند که؛ در صورت انجام عمل جراحی برای برداشتن قطعات پاره شده، خطر نیاز به تعویض مفصل زانو افزایش می یابد.

آشنایی با مرکز درمان غیر جراحی دیسک کمر

اگر با وجود درمان توانبخشی زانوی آسیب دیده همچنان دردناک باشد، دکتر متخصص برای ترمیم پارگی مینیسک ،جراحی آرتروسکوپی را توصیه می کند.  آرتروسکوپی یک روش جراحی کم تهاجمی است. در طی این روش، ابزاری به نام آرتروسکوپ از طریق یک برش کوچک در نزدیکی زانوی آسیب دیده وارد می شود. آرتروسکوپ حاوی یک نور و یک دوربین کوچک است که تصاویر بزرگ شده از داخل زانو را بر روی یک مانیتور مخابره می کند و امکان تجسم و درمان را فراهم می کند. در صورت لزوم، ابزارهای جراحی را می توان از طریق آرتروسکوپ یا از طریق برش های کوچک اضافی  برای اصلاح و ترمیم پارگی مینیسک در زانو  وارد کرد.

از جمله مزایای این روش نسبت به سایر روش های جراحی عبارتند از:

کاهش عوارض پس از عمل

 کاهش آسیب های تروماتیک به نواحی اطراف مانند ماهیچه ها، بافت ها و سایر اندام ها

 زمان بهبودی سریع تر

روند فیزیوتراپی پس از عمل از زبان بهترین دکتر درمان مینیسک کرج

روند فیزیوتراپی به سلامت جسمانی و وضعیت عمومی بیمار بعد از جراحی بستگی دارد. توانبخشی پس از عمل معمولاً می تواند در اسرع وقت شروع شود تا قدرت و ثبات عضلانی حفظ شود و حرکت کامل زانو دوباره به دست آید . بهترین دکتر درمان مینیسک در برخی موارد  به بیماران توصیه می کند که  از اعمال وزن بر روی زانوی آسیب دیده خودداری کنند و حرکت زانوی خود را به مدت 4-6 هفته محدود کنند.

انواع پارگی مینیسک  

این امر که آیا پارگی مینیسک ممکن است بهبود یابد یا خیر، به نوع پارگی و علت آن  بستگی دارد. دکتر درمان مینیسک خوب کرج پس از انجام معاینه اولیه می تواند با تشخیص نوع این آسیب، تعیین کند که آیا پارگی مینیسک شما خود به‌ خود بهبود می‌یابد یا ممکن است برای بدست آوردن بهبودی کامل، نیاز به جراحی داشته باشید.

انواع رایج  پارگی مینیسک عبارتند از:

پارگی ریشه (meniscal-root tears)

پارگی  دسته سطل

علل مختلفی برای پارگی مینیسک وجود دارد. از جمله:

صدمات حاد

پارگی‌های ناشی از ساییدگی  و تحلیل رفتن 

تشخیص و درمان پارگی مینیسک 

پارگی مینیسک اغلب در طول معاینه فیزیکی قابل تشخیص است. MRI، یک آزمایش تصویربرداری رایج است که در بیشتر مواقع  برای تشخیص این وضعیت با تولید تصاویر دقیق از بافت‌های سخت و نرم داخل زانو استفاده می شود . اگر پارگی مینیسک تشخیص داده شود، برخی مراقبت های توصیه شده عبارتند از:

داشتن استراحت کافی:

از فعالیت‌هایی که باعث تشدید درد زانو می‌شوند، بخصوص هر فعالیتی که زانو در آن چرخانده میشود به شدت خودداری کنید. اگر زانو درد شدید باشد، استفاده از عصا می تواند فشار را از روی زانو کم کند و باعث بهبودی شود.

از فشرده سازی سرد استفاده کنید:

 یک کیسه سرد یا یک حوله پر از تکه های یخ می تواند درد و تورم زانو را کاهش دهد. مصرف مسکن های بدون نسخه نیز می تواند به کاهش درد کمک کند.

همچنین بهترین دکتر درمان مینیسک کرج  بیان می کند که اگر مینیسک پاره شده به موقع ترمیم شود، می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به آرتروز زانو را در آینده کاهش دهد. برعکس، اگر این عارضه درمان نشود، یا پارگی در محلی با خون بسیار کم اتفاق بیفتد، ترمیم آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

دکتر درمان پارگی مینیسک خوب کرج

[/vc_column_text][cz_video_popup video=”https://www.aparat.com/v/xw9pn” id=”cz_14619″ title=”درمان دیسک با اوزون تراپی” subtitle=”دکتر متخصص درمان مینیسک کرج” image=”4584″][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx