لوگوی جمع شده 3

شماره تلفن دکتر کار درمانی خوب در اهواز 

دکتر مریم عبداللهی از متخصصین با تجربه و شناخته شده در زمینه کار درمانی در اهواز  است . شما با مطالعه مطالب این صفحه میتوانید اطلاعات خوبی بدست بیاورید و برای درمان بیماری خود از طریق مختلف با این پزشک متخصص مرتبط باشید  .

بهترین دکتر کار درمانی اهواز ، حرکت های تمرینی صورت

 حرکت های تمرینی صورت، یکی از مهم ترین مراحل درمان اختلالات حرکتی به حساب می آیند. این تمرینات توسط بهترین دکتر کار درمانی اهواز به صورت اصولی طراحی می شوند و  دارای  اهمیت زیادی می باشند .

آیا شما یا یکی از عزیزانتان اخیراً دچار سکته مغزی شده اید؟ آیا در صحبت کردن با دیگران مشکل دارید؟

مشکل داشتن در برقراری ارتباط می تواند برای افراد درگیر بسیار نا امید کننده باشد. در این شرایط، داشتن ابزار مناسب (یا در این مورد، تمرینات گفتار درمانی) مطرح می شود.

در این مقاله، بهترین دکتر کار درمانی اهواز 5 مورد از محبوب‌ترین تمرین‌های رفع اختلال زبان و گفتار را برای بیماران سکته مغزی ارائه داده است.

لیست بهترین دکتر های کار درمانی اهواز

هیچ داده ای یافت نشد

اطلاعاتی در مورد مراکز کاردرمانی اهواز

تمرینات مفید برای ناحیه صورت

در ادامه بهترین دکتر کار درمانی اهواز ؛ پنج تمرین مفید برای ناحیه صورت جهت شروع اولیه در بهبودی بیماران سکته مغزی ارائه نموده است .

1زبان خود را بیرون بیاورید

برای این تمرین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زبان خود را بیرون بیاورید، آن را به مدت 2 ثانیه نگه دارید، آن را به عقب بکشید و سپس تکرار کنید.

هنگامی که برای غلبه بر یک بیماری پس از سکته مغزی مانند آفازی کار می کنید، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که دیگر نمی توانید حتی کوچکترین کارهایی مانند بیرون آوردن زبان خود را انجام دهید. اما در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید تمرین است.

2حرکت های تمرینی توسط بهترین دکتر کاردرمانی در اهواز

قبل از اینکه به تمرینات پیشرفته‌تر تقویت زبان بروید، باید مطمئن شوید که می‌توانید برخی از حرکات پایه را با زبان خود انجام دهید.در اینجا، دهان خود را باز می کنید و با زبان سمت راست دهان خود را لمس می کنید. آن را برای چند ثانیه نگه دارید، به سمت چپ دهان خود برسید و سپس تمرین را تکرار کنید.

3حرکت زبان به بالا و پایین

این روش، گسترش تمرین زبان در داخل و خارج است. بهترین دکتر کار درمانی اهواز بیان می کند که : هنگامی که بر این حرکت تمرنی مسلط شدید، می توانید با بالا بردن زبان خود تا بینی، نگه داشتن و سپس رسیدن به چانه، مراحل درمان خود  را به سطح بعدی ببرید.

4 تمرین لبخند زدن به توصیه بهترین دکتر کار درمانی اهواز 

یک حرکت تمرینی آسان برای کنترل لب هایتان ، تمرین لبخند زدن است. این تمرین را آنقدر تکرار کنید تا گونه هایتان درد بگیرد. تمرین در مقابل آینه ایده آل است زیرا آینه یک نمایش بصری از عملکردتان می دهد و این امر می تواند به شما انگیزه بیشتری بدهد.

5صورت خود را به حالت بوسیدن در بیاورید

حالت بوسیده یکی از بهترین تمرینات گفتار درمانی محسوب می شود. لب های خود را برای چند ثانیه جمع کنید و سپس شل کنید. این کار را روزانه چندین بار تکرار کنید.

فواید کار درمانی برای بیماران سکته مغزی

پس از تجربه سکته مغزی، مرسوم است که بیماران به عنوان بخشی از فرآیند توانبخشی خود به یک متخصص کار درمانی برای درمان ارجاع داده شوند.

بازماندگان سکته مغزی بیش از 50 درصد شانس ابتلا به حداقل یک اختلال گفتار-زبان را دارند. خوشبختانه، گفتار درمانی(speech-therapy) برای بیماران سکته مغزی در دسترس است و به عنوان یک ابزار توانبخشی ارزشمند به خوبی پشتیبانی می شود.

در ادامه، ما به تشخیص‌های مختلفی که ممکن است باعث شود فرد پس از سکته به دنبال این تکنیک درمانی باشد می پردازیم.

زمانی که بیماران سکته مغزی به کار درمانی نیاز دارند

سکته مغزی می تواند افراد را به روش های بسیار متفاوتی تحت تاثیر قرار دهد. در زیر برخی از مشکلات رایج بیان شده است که می‌تواند منجر به مراجعه فرد به یک متخصص پس از سکته شود.

توضیحات بهترین دکتر کار درمانی اهواز در مورد آفازی:

آفازی یک اختلال ارتباطی است که در نتیجه آسیب به بخش‌هایی از مغز که مسئول زبان هستند، (معمولاً در سمت چپ مغز در ناحیه Wernicke یا Broca) ایجاد می‌شود.

آفازی معمولاً به دنبال سکته مغزی یا آسیب سر به طور ناگهانی رخ می دهد و می تواند همزمان با سایر اختلالات گفتاری مانند دیزآرتری یا آپراکسی رخ دهد.

علائم این بیماری شامل از دست دادن جزئی یا کامل توانایی بیان یا درک زبان کلامی یا نوشتاری است.دکتر کار درمانی خوب اهواز بیان می کند که : این اختلال تقریباً بر روی 30 درصد از افرادی که سکته مغزی را تجربه کرده اند، تأثیر می گذارد.

آپراکسی گفتار:

آپراکسی معمولاً در اثر آسیب به لوب های جداری یا مسیرهای عصبی ایجاد می شود که این لوب ها را به سایر قسمت های مغز متصل می کند. این نواحی حافظه توالی حرکات آموخته شده مانند حرکات دهان مورد نیاز برای صحبت کردن را ذخیره می کنند.

آپراکسی گفتار را می توان با مشکلات برنامه ریزی توصیف کرد. فردی که دارای AOS است اغلب می تواند گفتار خودکار را بهتر از گفتار داوطلبانه تولید کند. به عنوان مثال، گفتار خودکار یا بیش از حد آموخته شده بیمار (مثلاً شمارش تا 10) بهتر از گفتار گزاره ای (مثلاً شرح فعالیت های روزهای قبل) تولید می شود.

هزینه کار درمانی در اهواز
بهترین متخصص کار درمانی اهواز
مراکز کار درمانی دولتی اهواز
کار درمانی اهواز کیانپارس

 

درمان آسیب های اسکلتی توسط بهترین دکتر کار درمانی اهواز

در این صفحه بهترین دکتر فوق تخصص کار درمانی اهواز؛ چند نوع حرکت  تمرینی مفید و نحوه انجام آن ها را برای شما شرح داده شده است. در ادامه با یک دکتر کار درمانی خوب و  مجرب در شیراز  آشنا می شوید و در مورد درمان آسیب ها و صدمات اسکلتی اطلاعاتی  به دست می آورید .

بهترین دکتر و مرکز کاردرمانی شیراز ، آسیب های اسکلتی

شماره تلفن مرکز کار درمانی خوب در شیراز  تماس تلفنی دکتر مریم عبداللهی از متخصصین با تجربه و شناخته شده در زمینه کار درمانی در شیراز است . شما با مطالعه مطالب این صفحه میتوانید اطلاعات خوبی بدست بیاورید و برای درمان خود از طریق مختلف با این پزشک متخصص مرتبط باشید  .  نوبت دهی اینترنتی آیا اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بود ؟ ثبت نظر و پیشنهادات اطلاعات بیشتر این مرکز سوالات متداول طرحهای تخفیف طرحهای اقساطی بهترین دکتر و مرکز کاردرمانی شیراز ، آسیب های اسکلتی بررسی آسیب های اسکلتی توسط بهترین دکتر و مرکز کاردرمانی شیراز . کاردرمانگران برای کار با افراد، گروه ها و جوامع دارای مسائل بهداشتی، صدمات یا ناتوانی جهت دستیابی به سلامت و رفاه مطلوب، از رویکرد یک فرد کامل استفاده می کنند. این متخصصان واجد شرایط، توانایی‌ها و مشکلات یک فرد را ارزیابی می‌کنند و با او جهت  یافتن استراتژی‌هایی که می‌توانند استقلال، بهره‌وری و کیفیت زندگی را افزایش دهند، همکاری می‌کنند. اصطلاح شغل به تمام فعالیت‌های زندگی روزمره مربوط می‌شود که به نظر فرد برای مشغول کردن روزهای خود معنادار است. این فعالیت ها شامل خودمراقبتی، کارهای خانگی، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت در جامعه، کار، رفتن

توضیحات بیشتر »

بهترین دکترهای فوق تخصص کار درمانی اهواز

هیچ داده ای یافت نشد

آدرس و لوکیشن بهترین دکتر های کاردرمانی اهواز

مقالات بهترین دکتر ها ی متخصص کار درمانی

0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx