لوگوی جمع شده 3

شماره تلفن مرکز سونوگرافی ترانس واژینال 

 سونوگرافی روزبه یکی از مراکز با تجربه و شناخته شده در زمینه سونوگرافی واژینال در کرج می باشد . در این صفحه می توانید اطلاعات خوبی بدست بیاورید و از طرق مختلف با  پزشکان متخصص این مرکز مرتبط باشید .

اطلاعات بیشتر در مورد این مرکز

بهترین مرکز سونوگرافی واژینال کرج ، اسکن در دوران حاملگی

اسکن در دوران حاملگی توسط بهترین مرکز سونوگرافی واژینال کرج . سونوگرافی ترانس واژینال نوع خاصی از سونوگرافی است که برای بررسی اندام های تناسلی زنانه استفاده می شود. این نوع اسکن با یک ابزار میله مانند که در واژن قرار می گیرد انجام می شود. متخصصان با اعمال این ابزار می توانند از اندام های تناسلی بانوان تصاویری را تهیه کنند. پزشک، سونوگرافی ترانس واژینال را برای بررسی تخمدان ها، لوله های فالوپ و هر گونه مشکل در دهانه رحم توصیه می­کند. از دیگر کاربرد های این اسکن می توان به  بررسی آندومتر، که پوشش داخلی رحم است و تجسم بهتر جنین در مراحل اولیه بارداری اشاره کرد. به طور کلی انجام این سونوگرافی بی خطر است و هیچ عارضه ای ندارد. بهترین مرکز سونوگرافی واژینال کرج در ادامه مطالبی در مورد کاربرد های این سونوگرافی ارائه داده است.

بهترین مراکز سونوگرافی واژینال

لطفاً لیست را برای نمایش انتخاب کنید.

سونوگرافی ترانس واژینال چگونه انجام می شود؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم؛ سونوگرافی واژینال یک روش سونوگرافی است که برای بررسی اندام های تناسلی زنانه استفاده می شود. این اسکن با قرار دادن  مبدل در واژن انجام می شود. مبدل امواج صوتی را ساطع می کند و تصاویری از اندام های داخلی بانوان بر روی صفحه مانیتور ایجاد می کند.  

   اسکن در دوران حاملگی  

رایج ترین کاربرد های اسکن در دوران حاملگی عبارتند از:

ارزیابی سلامت رحم و تخمدان ها

شناسایی هر گونه رشد غیر طبیعی

مشخص کردن علت خونریزی غیر طبیعی

ارزیابی خطر حاملگی خارج از رحم

در برخی موارد برای تشخیص شدت PCOS نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سونوگرافی ترانس واژینال به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. البته در نظر داشته باشید که؛ امکان احساس کمی ناراحتی یا درد مرتبط با این روش وجود دارد.

چگونگی انجام سونوگرافی واژینال کرج :

اولتراسوند از امواج صوتی برای تولید عکس های فوری یا تصاویر متحرک از ساختارهای داخل بدن استفاده می کند. رادیولوژیست یا تکنسین آزمایشگاه برای کاهش اصطکاک، روان کننده را روی پوست شما اعمال می کند. سپس یک مبدل اولتراسوند را که شبیه یک میکروفون است، روی پوست شما قرار می دهد و آن را به جلو و عقب حرکت می دهد تا دید مناسبی  داشته باشد. مبدل امواج صوتی را به بدن شما می فرستد و پژواک امواج صوتی را در حالی که از اندام ها و بافت های داخلی منعکس می کند، دریافت می کند. یک کامپیوتر این پژواک ها را به تصویری تبدیل می کند که روی صفحه نمایش داده می شود.

سونوگرافی لگن(pelvic ultrasound) برای نظارت بر بارداری، یافتن کیست روی تخمدان، بررسی پوشش رحم، جستجوی علل ناباروری، و یافتن سرطان یا تومورهای خوش خیم در ناحیه لگن استفاده می شود. بسته به نمای مورد نیاز، سنسور سونوگرافی یا بر روی شکم شما (سونوگرافی لگن) یا در واژن شما (سونوگرافی ترانس واژینال) قرار می گیرد. 

چرا سونوگرافی ترانس واژینال لازم است؟

دلایل بسیاری برا انجام سونوگرافی واژنال وجود دارد. در ادامه  5 دلیل اصلی آورده شده است.

    بررسی رحم و لوله های فالوپ در بهترین مرکز سونوگرافی واژینال کرج :

 این امر، شایع ترین دلیل سونوگرافی ترانس واژینال است. اسکن در دوران حاملگی می تواند به تجسم و شناسایی سریع هر گونه ناهنجاری در رحم، دهانه رحم و لوله های فالوپ کمک کند.

برای ارزیابی خطر آندومتریوز:

آندومتریوز وضعیتی است که در آن پوشش داخلی رحم در خارج از رحم رشد می کند. این فرایند می تواند باعث درد و ناباروری شود. سونوگرافی ترانس واژینال می تواند به ارزیابی خطر آندومتریوز کمک کند.

برای بررسی تخمدان ها:

 با استفاده از سونوگرافی ترانس واژینال می توان تخمدان ها را از نظر کیست یا تومور بررسی کرد. سونوگرافی همچنین می تواند به تعیین اینکه آیا تخمدان ها تخمک تولید می کنند یا خیر کمک می کند.

برای ارزیابی خطر سرطان تخمدان:

 سرطان تخمدان یک بیماری جدی است که تشخیص آن دشوار است . انجام این اسکن در بهترین مرکز سونوگرافی کرج می تواند با شناسایی اندازه و مورفولوژی تخمدان ها به ارزیابی خطر این سرطان کمک کند.

برای تعیین علت درد لگن:

درد لگن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. سونوگرافی ترانس واژینال در طول این معاینه می تواند به تعیین علت درد لگن و سایر علائم مانند خونریزی غیرطبیعی کمک کند.

مرکز سونوگرافی وازینال خوب کرج
سونوگرافی واژینال خوب در کرج
بهترین سونوگرافی واژینال در کرج
سونوگرافی در کرج شبانه روزی
سونوگرافی واژینال در گوهردشت کرج
سونوگرافی خانم در چهارراه طالقانی کرج
سونوگرافی ساختمان سبز کرج
بهترین سونوگرافی در کرج

بهترین مراکز سونوگرافی واژینال

لطفاً لیست را برای نمایش انتخاب کنید.

مقالات بهترین مراکز سونوگرافی

مطالب مشابه

0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx

مراجعه موفق بیماران 514

مرکز فوق تخصصی ماموگرافی اصفهان کجاست ؟