لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_53501″]

شماره تماس بهترین دکتر عمل جراحی رباط شیراز

دکتر مجید حیرانی
03191014859 

[/cz_title][cz_banner title=”معرفی بهترین دکتر جراحی رباط صلیبی شیراز” image=”9224″ sk_title=”font-size:24px;color:#ffffff;background-color:#285bbb;padding-top:5px;padding-bottom:5px;” sk_box=”background-color:#285bbb;margin-bottom:30px;border-radius:5px;box-shadow:0px 10px 30px 0px rgba(40,91,187,0.26);” id=”cz_13728″ link=”url:https%3A%2F%2Fvebclinic.com%2Fbm%2F|title:%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1%DB%8C%20%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85%20%D8%B7%D8%A8%20%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%DB%8C%20%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C%20%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C%20%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86″]دکترمتخصص بازسازی پارگی رباط صلیبی[/cz_banner][vc_column_text]

دکتر عمل جراحی رباط صلیبی خوب شیراز ، بازسازی پارگی

بازسازی پارگی توسط  دکتر عمل جراحی رباط صلیبی خوب شیراز ، عنوان مقاله امروز ما می باشد . ACL یا رباط صلیبی،  در واقع یک بافت نرم در زانو است که استخوان ران را به استخوان درشت نی متصل کرده است.

پارگی جزئی یا کامل رباط صلیبی، یک آسیب شایع در بین ورزشکاران است. این عارضه معمولا توسط  دکتر متخصص ستون فقرات شیراز ، با یک جراحی بازسازی قابل درمان است. در این جراحی، رباط پاره شده با یک پیوند بافت جایگزین می شود. اگر به تازگی دچار این آسیب مفصلی شده اید با ما تا پایان این متن همراه باشید.

در چه مواقعی رباط صلیبی نیاز به جراحی دارد ؟

نیاز به جراحی به شدت پارگی بستگی دارد. زمانی که رباط صلیبی به طور کامل پاره شده باشد؛ نمیتواند به خودی خود بهبود یابد.

 بهترین دکتر جراحی رباط صلیبی شیراز بیان می کند که در برخی از بیمارانی که پارگی نسبی رباط صلیبی را تجربه کرده اند ممکن است رباط بدون نیاز به جراحی بهبود یابد.

ACL تعیین پارگی جزئی و کامل از زبان دکتر جراحی رباط صلیبی شیراز 

بهترین دکتر جراحی رباط صلیبی شیراز دو آزمایش برای تعیین اینکه آیا پارگی جزئی یا کامل است انجام می دهد:

تست لاچمن: پزشک سعی می کند استخوان ساق پا را از استخوان ران دور کند. اگر رباط صلیبی پاره شده باشد اما همچنان سالم باشد، استخوان ها حرکت نمی کنند.

جراحی پیوند غضروفتست شیفت محوری: در این تست، بیمار به پشت دراز می کشد سپس؛ دکتر جراح  پای او را بلند می کند و فشار چرخشی روی زانو وارد می کند. اگر استخوان ها جابجا نشوند، آزمایش منفی است.

در بیمارانی که فقط پارگی جزئی دارند، ممکن است دکتر جراحی رباط صلیبی خوب شیراز به آن ها توصیه  نماید که جراحی را به تعویق بیاندازند و ابتدا ببینند که آیا رباط بدون عمل بهبود می یابد یا خیر.

چه افرادی بیشتر نیاز به جراحی رباط صلیبی دارند؟

 افرادی که ACL  در آن ها به طور کامل دچار پارگی شده  و سبک زندگی فعالی دارند (مانند: ورزشکاران)  بیشتر نیاز به جراحی دارند، تا بتوانند به سطح فعالیت قبلی خود بازگردند و از آسیب های بعدی جلوگیری کنند.

 با این حال، هرکسی که بایک ACL کاملاً پاره شده به فعالیت های نامحدود بازگردد، احتمالا کمی بی ثباتی زانو را تجربه خواهد کرد.

این آسیب مفصلی(joint-damage) در افرادی بیشتر احتمال دارد که منیسک زانوی آنها دچار پارگی شده باشد. منیسک یک پد غضروفی است که استخوان‌هایی را که در مفصل زانو به هم می‌رسند، محافظت می‌کند. در هر زانو دو منیسک وجود دارد: منیسک داخلی در داخل زانو و منیسک جانبی در خارج.

پارگی مینیسک باعث زانو درد و گاهی تورم می شود. اما مهمتر از آن، منیسک آسیب دیده خطر ابتلای بیمار به آرتروز زانو را در مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.

بهترین زمان برای جراحی ACL از زبان دکتر جراحی رباط صلیبی شیراز 

سه تا شش هفته پس از وقوع آسیب مناسب ترین زمان برای جراحی رباط صلیبی می باشد. این جراحی ACL  باعث می شود که التهاب در ناحیه تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

 بهترین دکتر جراحی رباط صلیبی شیراز، زمان جراحی را بر اساس موارد زیر تعیین می کند:

آیا جراحات دیگری وجود دارد که باید ابتدا درمان شوند یا خیر

ظاهر فیزیکی زانو

سطح درد بیمار

دامنه حرکتی بیمار

برخی شواهد حاکی از آن است که به تعویق انداختن جراحی بازسازی برای شش ماه یا بیشتر پس از آسیب، شانس فرد را برای داشتن یک نتیجه قابل توجه، کاهش می دهد.

 نحوه جراحی بازسازی پارگی (ACL) از بهترین دکتر متخصص جراحی ستون فقرات

 در این جراحی،  رباط جدید از پیوند بافت جایگزین با بخشی از همسترینگ، چهارسر ران یا تاندون کشکک خود بیمار ساخته می شود. جراحی بازسازی پارگی رباط صلیبی، با بهره گیری از تکنیک های کم تهاجمی آرتروسکوپی و ایجاد برش های کوچک در ناحیه آسییب دیده، صورت می گیرد. با این حال، برای به دست آوردن پیوند بافت، یک برش تا حدودی بزرگتر نیز مورد نیاز است.

زمان نقاهت جراحی رباط صلیبی ، تمرینات بازسازی

معمولاً 6 تا 9 ماه طول می کشد تا بیمار بتواند پس از بازسازی، به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهد. بیماران می توانند در روز جراحی با عصا و ساق بند راه بروند. خیلی زود پس از جراحی، بیمار وارد یک برنامه توانبخشی برای بازگرداندن قدرت، ثبات و دامنه حرکتی به زانو می شود.

روند توانبخشی از پیشرفت تمرینات تشکیل شده است:

تمرینات تقویتی و دامنه حرکتی در اوایل دوره ریکاوری شروع می شود.

تمرینات دویدن از حدود چهار ماهگی شروع می شود.

تمرینات چرخشی از حدود پنج ماهگی شروع می شود.

بازگشت به ورزش های رقابتی می تواند از شش ماهگی آغاز شود.

همچنین بهترین دکتر جراحی رباط صلیبی بیان می کند که درجه درد و زمان بهبودی در انجام جراحی رباط صلیبی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. تعیین زمان بهبودی کامل بیمار به عواملی مانند:  قدرت عضلانی، دامنه حرکتی و حس عمقی مفصل زانو بستگی دارد.

برای دستیابی به یک نتیجه موفقیت آمیز، بسیار مهم است که بیمار یک دوره توانبخشی داشته باشد که تحت نظارت دقیق یک فیزیوتراپیست باشد.

دکتر عمل جراحی رباط صلیبی خوب شیراز

بهترین دکتر جراح رباط صلیبی در شیراز

هزینه عمل رباط صلیبی در شیراز

دکتر قادری شیراز

هزینه عمل رباط صلیبی در بیمارستان چمران شیراز

بهترین جراح ارتوپد زانو شیراز

عمل رباط صلیبی در بیمارستان دولتی

بهترین دکتر جراح رباط صلیبی در تهران

ایا عمل رباط صلیبی سخت است

دکتر کایدی شیراز

[/vc_column_text][cz_video_popup video=”https://www.aparat.com/v/lbCo8″ id=”cz_65084″ title=”بهترین درمان دیسک کمر” subtitle=”دکتر متخصص جراحی رباط صلیبی” image=”4967″][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx