لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_26009″]

شماره تلفن مرکز مشاوره ژنتیک خوب در کرج

کلینیک 

 توجه

بعد از شماره گیری داخلی 912 را بگیرید

 

[wp_call_button btn_text=”تماس تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

[/cz_title][cz_gap height=”20px” height_tablet=”20px” height_mobile=”20px”][cz_banner title=”اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره ژنتیک کرج” image=”2729″ sk_title=”font-size:24px;color:#ffffff;background-color:#285bbb;padding-top:5px;padding-bottom:5px;” sk_box=”background-color:#285bbb;margin-bottom:30px;border-radius:5px;box-shadow:0px 10px 30px 0px rgba(40,91,187,0.26);” id=”cz_65122″] مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک [/cz_banner][vc_column_text]

مشاوره ژنتیک کرج ، آزمون زوج های جوان

  آزمون زوج های جوان توسط مشاوره ژنتیک در کرج انجام می شود .غربالگری ژنتیکی فرآیندی است که در آن گروهی از ژن های فرد برای پیش بینی یا شناسایی هر گونه بیماری که ریشه ژنتیکی دارد بررسی می شود. نوع غربالگری در آزمایشگاه ژنتیک معمولاً بر روی افراد بدون علائم  انجام می شود تا خطر ژنتیکی فرد برای هر بیماری یا هر صفت ژنتیکی خاصی پیش بینی شود. اگر تست غربالگری فرد هر گونه عارضه‌ای را نشان  دهد، متخصص ژنتیک آزمایش‌های تشخیصی بیشتری برای تأیید اختلال ژنتیکی توصیه می کند. گزارش‌های غربالگری ژنتیکی ساده و قابل درک است، اما تفسیر یا نتیجه‌گیری آنها دشوار است

آزمایش دی ان ای چیست ؟.

خوشبختانه،  متخصصان آموزش دیده بسیاری وجود دارند که به راحتی در این راستا به ما کمک می کنند تا از وجود  هر گونه اختلال یا بیماری ژنتیکی آگاه شویم و در مسیر درمان قدم بگذاریم. دکتر متخصص و مشاوره ژنتیک کرج، در این مقاله؛  برخی از مزایای مشاوره ژنتیک را برای  شما عزیزان بیان کرده است.

  مشاوره ژنتیک در کرج چگونه انجام میشود؟

مشاوره ژنتیک نوعی مشاوره است که در آن دکتر متخصص ژنتیک با بیمار یا اعضای خانواده برای درک جنبه‌های ژنتیکی بالینی یک وضعیت پزشکی ارتباط برقرار می‌کند. مشاوران ژنتیک کرج دارای گواهینامه و آموزش ویژه در زمینه هایی مانند تشخیص عوارض ژنتیکی بالینی بیماری، ارزیابی شجره نامه، تفسیر نتایج ژنتیکی و… می باشند.

جلسه مشاوره ژنتیک را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: مشاوره قبل از آزمون و مشاوره پس آزمون.

مشاوره قبل از آزمون:

دکتر متخصص در مورد نوع آزمایش ژنتیکی، جمع آوری نمونه، زمان تحویل گزارش، پیگیری آزمایش و پاسخ به سوالات بیمار توضیح می دهد.

مشاوره پس از آزمون:

در مشاوره ژنتیک  پس از آزمون دکتر متخصص اغلب در مورد گزارش ژنتیکی صحبت می کند. همچنین مواردی چون :  تجزیه و تحلیل نتیج  آزمایشگاهی و مشاوره پزشکی، آزمایش غربالگری قبل ازدواج و در صورت نیاز، بررسی جنبه اجتماعی و اقتصادی درمان، حمایت روانی از بیمار و اعضای خانواده نیز در این جلسه انجام می شود.

مزایای مشاوره ژنتیک قبل ازدواج در کرج  برای زوج های جوان چیست؟

مشاوره ژنتیک قبل ازدواج در کرج  به دلایل مختلف برای زوج ها مفید است، از جمله:

افزایش درک زوج های جوان

آزمایش های غربالگری ژنتیکی می توانند به محاسبه احتمال تولد جنین با سندرم داون، فیبروز کیستیک، بیماری تای ساکس یا کم خونی داسی شکل کمک کند. مشاوران ژنتیک کرج برای انتقال موثر این اطلاعات و کمک به زوج های جوان قبل از ازدواج  در درک مزایای احتمالی اقدامات پیشگیرانه برای افراد و اعضای خانواده آنها آموزش دیده اند.

Woman scientist at media background of DNA molecule

مداخله زودهنگام زوج های جوان

در برخی موارد، آزمایش ژنتیکی می تواند یک جهش ژنی پنهان را کشف کند که آن جهش در صورت عدم درمان و پیگیری می تواند  شما را در معرض خطر ابتلا به یک بیماری کشنده قرار دهد. مشاوره ژنتیک کرج  به شما کمک می‌کند از علت این عارضه و اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد و یا گسترش آن انجام دهید آگاهی یابید.

تست مناسب 

یک مشاور ژنتیک می تواند به زوج ها کمک کند تا تشخیص دهند چه آزمایش هایی برای بارداری آنها مناسب هستند. نتایج غیرطبیعی از آزمایش های غربالگری استاندارد قبل از تولد ، می توانند در  تشخیص برخی از بیماری های ارثی (hereditary-diseases) بسیار مهم باشند.

تصمیم گیری زوج های جوان برای مشاوره ژنتیک در کرج

مشاوران ژنتیک در کرج به شما کمک می‌کنند گزینه‌های آزمایش، تشخیص و علل زمینه‌ای اختلالات ژنتیکی را درک کنید، و همچنین شما را در هر گونه تصمیم‌گیری مرتبط به آزمایش ژنتیک یا تنظیم خانواده راهنمایی می‌کنند.

چه کسانی به مشاوره ژنتیک نیاز دارند؟

مشاوره ژنتیک در زمانی لازم است که؛  شما یا یکی از اعضای خانواده از بیمار های ی ژنتیکی ارثی مانند: تالاسمی، کم خونی داسی شکل، دیابت، بیماری قلبی عروقی، آلزایمر، پارکینسون یا سرطان رنج می برید. همچنین در مواردی که فرد می خواهد با آزمایش غربالگری ژنتیکی از  سلامت خود و  اعضای خانواده اش  آگاهی یابد این تست می تواند بسیار مفید واقع شود. یکی دیگر از کاربردهای این تست برای آزمایش های قبل ازدواج می باشد .

گاهی اوقات پزشکان بیمار را برای مشاوره ژنتیکی ارجاع می دهند تا درک بهتری در مورد پیش آگهی بیماری و تحلیل شجره نامه برای ردیابی ژن های فعال در خانواده پیدا کنند.

مشاوره ژنتیک رایگان

مرکز مشاوره ژنتیک

دکتر صابری ژنتیک کرج

آزمایشگاه ژنتیک کرج چهارراه طالقانی

مشاوره ژنتیک تلفنی رایگان

هزینه مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

[/vc_column_text][cz_video_popup video=”https://www.aparat.com/v/TVZAj” id=”cz_19327″ title=”آشنایی بیشتر با آزمایشگاه ژنتیک” subtitle=”آزمایش های تخصصی” image=”2717″][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx