لوگوی جمع شده 3

[vc_row][vc_column][cz_title id=”cz_52626″ cz_title=””]

شماره تلفن کلینیک چشک پزشکی

کلینیک آفتاب

 توجه

بعد از شماره گیری داخلی 602 را بگیرید

 

[wp_call_button btn_text=”تماس تلفنی” btn_color=”#2975e6″ hide_phone_icon=”yes”]

[/cz_title][cz_gap height=”20px” height_tablet=”20px” height_mobile=”20px”][cz_banner title=”اطلاعات بیشتر” image=”10668″ sk_title=”font-size:24px;color:#ffffff;background-color:#285bbb;padding-top:5px;padding-bottom:5px;” sk_box=”background-color:#285bbb;margin-bottom:30px;border-radius:5px;box-shadow:0px 10px 30px 0px rgba(40,91,187,0.26);” id=”cz_55806″]بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج [/cz_banner][vc_column_text]

بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج ، ارتباط بینایی و دیابت

  ارتباط بینایی و دیابت توسط بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج در این مقاله ارائه شده است . بیمار هایی چشم دیابتی به گروهی از مشکلات چشمی اطلاق می شود که افراد دارای سطح قند خون بالا را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر فوق تخصص چشم بیان می کند که با گذشت زمان، این بیماری می تواند باعث آسیب به چشم، ضعف بینایی و حتی نابینایی شود. بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج در ادامه مطالبی در مورد رایج ترین بیماری های چشمی دیابت ارائه داده است.

اطلاعات مفید در مورد عمل آستیگمات چشم

 عواملی که باعث تهدید بینایی افراد مبتلا به دیابت می شود از بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج 

 شایع ترین شرایطی که بینایی افراد مبتلا به دیابت را تهدید می کند شامل ماکولوپاتی و رتینوپاتی دیابتی است. جالب است که بدانید؛  سطح قند خون بالا خطر ابتلا به آب مروارید و گلوکوم را نیز افزایش می دهد.

ماکولوپاتی دیابتی

ماکولوپاتی دیابتی بینایی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و در اثر تورم ماکولا (قسمت مرکزی شبکیه چشم) به دلیل رگ های خونی آسیب دیده و نشت کننده ایجاد می شود. این امر می تواند منجر به کاهش یا تحریف دید شود که در آن اشیا ممکن است مواج یا کج به نظر برسند.

رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی دیابتی در اثر رگ‌های خونی آسیب دیده ایجاد می‌شود. در این شرایط رگ‌های خونی جدید و غیرطبیعی ای تشکیل می‌شوند که ممکن است نشت کنند، خونریزی کنند یا بافت اسکار ایجاد کنند. این وضعیت در صورت عدم شناسایی و درمان می تواند منجر به از دست دادن چشمگیر بینایی شود.

 تشخیص بیماری چشمی دیابت در بهترین کلینیک چشم پزشکی 

معمولاً با معاینه چشم در بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج علائم اولیه آسیب های چشمی دیابتی مشخص می شود . با این حال، پیشرفت این بیماری، ممکن است علائم قابل توجه تری(مانند موارد زیر) را در پی داشته باشد.  

دید تار و موج دار

لکه‌ها یا رشته‌های تیره که بینایی را مختل می‌کنند

نوسان بینایی

مناطق تاریک یا خالی در دید شما

جرقه های نور

از دست دادن بینایی

علل شکل گیری برخی از بیمارهای چشمی مرتبط به دیابت از بهترین کلینیک چشم پزشکی

همانطور که گفته شد، بیشتر بیماری های چشمی دیابتی مربوط به آسیب هایی است که به دلیل افزایش طولانی مدت قند خون به رگ های خونی وارد می شود.

در حالی که هر فرد مبتلا به دیابت می تواند به بیماری چشم دیابتی مبتلا شود، عوامل دیگری می تواند خطر ابتلا به آن را افزایش دهد  از جمله:

مدت زمان ابتلا به دیابت

کنترل ضعیف سطح قند خون

داشتن فشار خون بالا

داشتن کلسترول بالا

بارداری

مصرف دخانیات

پیشگیری از عوارض قند خون 

بهترین راه برای پیشگیری از عوارض قند خون بالا این است که دیابت خود را با دقت مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که فشار خون و کلسترول شما به خوبی کنترل می شود.

اگر دیابت دارید، معاینات چشمی منظم برای نظارت بر سلامت چشمان (eye-health) شما مهم است.علاوه بر این بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج توصیه می کند که؛ هرگونه تغییر بصری جدید مستلزم یک معاینه فوری توسط چشم پزشک است.

تشخیص و معاینه توسط بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج

تشخیص بیمارهایی چشمی مرتبط به دیابت شامل معاینه چشم توسط  کلینیک چشم پزشکی خوب کرج می باشد. در این معاینه چشم پزشک از قطره های مخصوصی برای گشاد کردن مردمک چشم جهت ارزیابی کامل ماکولا و شبکیه چشم استفاده می کند. معمولاً عکس‌ها و اسکن‌های شبکیه برای ثبت میزان تغییرات موجود و همچنین امکان نظارت لازم است. در برخی موارد، آزمایش خاصی به نام آنژیوگرافی فلورسین برای تعیین ماهیت و محل رگ های خونی غیرطبیعی یا نشتی در ماکولا و شبکیه استفاده می شود.

برخی از روش های درمان در مجهزترین کلینیک چشم پزشکی 

اگر در مراحل اولیه بیماری چشم دیابتی هستید، ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اما در صورتی که؛ بینایی شما تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته باشد، درمان فوری مورد نیاز است. چندین گزینه برای درمان بیماری چشم دیابتی در دسترس است. متخصص چشم پزشک با انجام معاینات لازم مشخص می کند کدام یک از روش های درمانی برای چشم های شما مناسب است.

داروهای ضد VEGF رایج ترین روش درمانی هستند. این داروها از رشد رگ های خونی غیرطبیعی در چشم و نشت مایعات جلوگیری می کنند. لیزر درمانی همچنین می تواند به کوچک شدن رگ های خونی، جلوگیری از نشت و کاهش تورم در شبکیه کمک کند. در برخی موارد، بیمارهایی چشمی دیابتی منجر به خونریزی شبکیه و بافت اسکار می شوند که پزشک متخصص برای کنترل این شرایط اغلب جراحی را توصیه می کند.

کلینیک چشم پزشکی خوب کرج

نوبت دهی کلینیک چشم پزشکی نور کرج

چشم پزشکی شبانه روزی کرج

 لیست پزشکان نوردیدگان کرج

اسامی پزشکان کلینیک نور نگاه البرز

شماره تلفن چشم پزشکی نوردیدگان کرج

[/vc_column_text][cz_video_popup video=”https://www.aparat.com/v/WLu3Q” id=”cz_25656″ title=”تصحیح عیوب انکساری چشم توسط لیزیک” subtitle=”مجهزترین کلینیک چشم کرج” image=”9435″][/vc_column][/vc_row]

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
دیدگاه ها
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
مشاهده نظرات دیگران و ثبت نظر جدیدx